Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Flyttat kattlådan vad skall man göra så dom inte kissar där lådan stod?  (läst 3035 gånger)

kattanna

• Ha en bra dag!
    • Välkomen
Hejsan!
Flyttat kattlådan vad skall man göra så dom inte kissar där lådan stod?
Hade tidigare lådan öppe men eftersom den katten som använde den gått bort så vill jag ha lådan på toaletten.
För att dom på sikt bara skall göra det i sin rastgård.
Men har ni något bra förslag va man kan strö på så dom inte kissar på golvet där lådan tidigare stod.
Tacksam för svar.
kattanna
Älskar katter har 8. 3 hundar och tuppen Ove hönan Agda hönan Carina med 3 vita hönor och lille Hönan Gullefjuni 6 karpar i inomhusdamm Hoppsan som äter ur handen Kal Ada Beda Rosa Guldis 2 scalarer Bertil och Elsaoch två malar

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
Testa med citron! Det kan funka med ett rengöringsmedel som luktar citron.
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

anette i bugared

• -
Strö malen vitpeppar på golvet där den stod. Katterna luktar alltid först där de skall sätta sig, och, ja, resten förstår du ;)
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
själv har jag flyttat våra lådor
men har då visat vart lådan står nu
och låtit lite kiss varit kvar i lådan

och det har funkat bra
ha lite koll på dem bara
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Balbina

• -
Brukar räcka med att i lugn och ro visa dem var lådan står.

Hönsakadurra

• Med djuren i fokus
    • Skåne
    • Fotoalbum
Skulle svara likadant som de andra, jag har aldrig varit med om att någon av mina genom åren många katter har satt sig på golvet bara för att där tidigare stått en kattlåda.
Visa katterna in på den nya platsen ett par gånger så går dem garanterat där sen, det är inga dumma djur.
Lycka till //Lisa
Vallegården - En liten gård på Österlen, Skåne.
Besök oss live eller på www.vallegården.net
OBS. SÄLJER INGA AVELSÄGG!!!

Filip Skräplund

Skaffa kattlucka om du kan.
Suveränt praktiskt och katterna blir avstressade av att få full frihet.
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Dela detta:

* Inloggade just nu

590 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser