Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rabarber  (läst 5348 gånger)

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
Rabarber
« skrivet: 29 jul-07 kl 15:26 »
I år var rabarbern hos syrran väldigt klen, bara spetiga stjälkar. Är det ett allmänt dåligt rabarberår, eller...?
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

elf

• Drefseryd Gård
    • Småland
    • Drefseryd Gård
Re:Rabarber
« Svar #1 skrivet: 29 jul-07 kl 16:14 »
Nu börjar de bli lite väl stora men annars har vi jättemycket och har ätit både kräm & paj  :D

Om livet på landet i biosfärområde Östra Vätterbranterna & i vacker småländsk kulturbygd: http://drefseryd.wordpress.com Här finns förutom får, nötdjur och biodling även hund, katt, höns, vaktlar och hästar.

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #2 skrivet: 06 aug-07 kl 11:14 »
Tack för tipset! Detta ska ordnas! Jag kan inte vara utan rabarberpaj...  :P
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

februaribarn

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 06 aug-07 kl 22:16 »
Har haft ganska bra rabarberskörd jag, men ska nog ändå ta till mig tipset om hästgödsel, har ju det i fri tillgång ;D och hoppas på ännu bättre skörd nästa år.

anette i bugared

• -
SV: Rabarber
« Svar #4 skrivet: 27 apr-08 kl 00:08 »
Kan man dela rabarber nu?
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

mistel

• -
« Svar #5 skrivet: 27 apr-08 kl 11:46 »
Ja det går bra.

anette i bugared

• -
« Svar #6 skrivet: 27 apr-08 kl 12:02 »
Tack, då skall jag flytta ett par gamla stockar som för en något tynande tillvaro och passar på att dela dem samtidigt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.

Anders Plogen

• -
« Svar #7 skrivet: 01 maj-08 kl 13:53 »
En vattensork har ätit upp alla rötterna på min jättestora fina rabarber. Det är bara ett stort hål under den... Har aldrig tidigare varit med om skadedjur på rabarber...

anette i bugared

• -
« Svar #8 skrivet: 01 maj-08 kl 14:33 »
En vattensork har ätit upp alla rötterna på min jättestora fina rabarber. Det är bara ett stort hål under den... Har aldrig tidigare varit med om skadedjur på rabarber...
Det har drabbat mig med tidigare, där vi bodde förut. Den rabarbern stod tjälfritt, intill en avloppsbädd, och sorken kunde husera fritt hela vintern.

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #9 skrivet: 01 maj-08 kl 18:20 »
Min rabarber är väldigt fin, jag går och lurar på om det inte är dags att baka den första pajen nu  :D. De vill gärna har rejält med hästgödsel e.d.  Man kan också täcka med gräsklipp runt plantorna, så får de lite extra näring.

ameli_h

• Östergötland
« Svar #10 skrivet: 15 dec-08 kl 20:17 »
Tänkte höra om det är någon som vill dela med sig av sin rabarber nästa år, i form av en planta altså. Jag bor utanför Söderköping, Östergötland...

Dela detta:

* Inloggade just nu

595 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser