Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Återvunna kundförluster  (läst 3788 gånger)

Suresh

• -
Återvunna kundförluster
« skrivet: 27 jul-07 kl 13:01 »
Jag har av diverse anledningar satt upp som mål att återvinna 6 500 kr genom att vara extra observant.

Första dagen sparade jag in drygt 200 kr.  Först hade min största kund köpt papperskvaliten "glossy" i onödan för 199 kr. Den åkte jag tillbaka till Claes Olsson under lunchen och bytte ut mot "copy", vilket sparade honom 100 kr och gav mig 1 500 extra ark som bonus, till en inköpskostnad av  60 kr.

Dessutom avslöjade kvittokontroll i samma veva att kassörskan på Coop tagit 35 kr för mycket betalt för ett par hekto lösgodis.

Bara 6 300 kr kvar att plocka in...

« Senast ändrad: 27 jul-07 kl 13:02 av Suresh »

Suresh

• -
Re:Återvunna kundförluster
« Svar #1 skrivet: 29 jul-07 kl 13:34 »
Såja

Nu har jag lagat tvättmaskinen genom att vända på den och tömma alla rör och ledningar från skräp. Pumpen sprutar vatten  som en fontän igen.

En beräknad utgift på en par tusen kronor kan alltså räknas av. MEN jag tar inte med det, jag hade nog försökt laga tvättmaskinen i vilket fall.

Däremot tänker jag ta med de 36:50 i svarta sönderoxiderade mynt jag hittade i slangarna tillsammans med två nycklar och en massa skruv.

6 263: 50 kvar mao.

« Senast ändrad: 29 jul-07 kl 13:34 av Suresh »

Sommartorparn

« Svar #2 skrivet: 30 jul-07 kl 20:20 »
Nyfiken fråga: Tills när ska du ha sparat in de där pengarna genom observans? Räknas det om du säljer något på e-bay?

Suresh

• -
« Svar #3 skrivet: 31 jul-07 kl 18:47 »
Extraordinära intäkter beroende på ökad vaksamhet handlar det om. Inte realisationer eller allmänt sparande.

Fridolf2

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 01 aug-07 kl 10:30 »
Nyfiken fråga 2 ;) Kan man få veta lite om dessa diverse anledningar som gjort att du förlorat pengarna? :-X ;)

Linnea-maria

• grönsaksnörd
    • Dalarna
    • linnea på landet
« Svar #5 skrivet: 01 aug-07 kl 12:33 »
Läs alltid kassakvittona från Coop. Det var ofta vi hade betalat för mycket och så fick man sedan ställa sig i kön till informationen för att få tillbaka pengarna >:(. De gör utskick på mängdrabatter och extrapriser men gör inga ändringar i kassasystemet. Vi har nog sparat många 100 lappar tack vare min nitiske make och förlorat lika många pga den onitiska makan.

Bra idé Suresh, återkom med mera!!
kan själv

sivan48

• Uppland
« Svar #6 skrivet: 01 aug-07 kl 17:58 »
Sparar nog mellan 500-1000kr /år på att granska kassa-kvittot,och sen vara obekväm,och klaga över felstämplingar(tänk på att veckans X-tra priser inte alltid är inmatade i alla kassor, t.ex)
utmärkt påpekande Suresh!

lavendelblom

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 01 aug-07 kl 18:08 »
oj, har du tänkt på alla j-a, välsignade plastkassar... om vi får välja mellan att ha 200 plstkassar eller 750:- i näven... vid årsskiftet, vad är angelägnast... jag sjunger tygkassens lov!  hälsar snåljåpen:J

Suresh

• -
« Svar #8 skrivet: 02 aug-07 kl 13:57 »
Åt en youghurt som stått i kylskåpet sen förra sommaren istället för att slänga den.

Besparing 14 kr

Suresh

• -
« Svar #9 skrivet: 05 aug-07 kl 10:21 »
Oj, vore spännande att veta näringsvärdet på den yoghurten   :P

Näringsvärdet var nog OK - men smaken var lite avslagen. Med nykokt lingonsylt och müsli fungerade det dock bra.

Vissa mejeriprodukter håller hur länge som helst bar de står svalt och oöppnat. Yoghurtkulturen är ju en konservator i sig och "bästa före-datum" bara en markering från producenten till hur länge han vill ta ansvar för produkten.

Det riktiga hållbarhetsdatumet ges av smaken. Smakar det bra är det bra.
« Senast ändrad: 05 aug-07 kl 10:21 av Suresh »

Suresh

• -
« Svar #10 skrivet: 06 aug-07 kl 21:45 »
Idag har jag sytt i ett nytt blixtlås i en byxa som har legat minst tre år och skräpat i "att göra" - högen.

Det skall jag banne mig ha en 100-lapp för!

6149:50 kr kvar.

Suresh

• -
« Svar #11 skrivet: 12 aug-07 kl 18:42 »
Tog mig en funderare runt den där gamla sockerlådan i trä från -50 talet eller nåt som legat i garaget hur länge som helst. Kollade måtten och såg att den blir ett perfekt ställ för mina VHS-band.

Det skall jag ha en 50-lapp för!

6099:50

Nypålandet

« Svar #12 skrivet: 26 aug-07 kl 15:10 »
Det verkar gå trögt nu

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #13 skrivet: 26 aug-07 kl 17:05 »
Hmm.. Då skulle jag få ligga i.. Drygt 300 000 i kundförluster..Om jag börjar nu..  ::)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Suresh

• -
« Svar #14 skrivet: 26 aug-07 kl 19:31 »
Jag får väl ta och belöna mig själv en stund då.

Undvek att åka till AF i Alingsås eftersom jag hade en god anledning att skjuta upp det till veckan därpå i Herrljunga. Inbesparad bensin, c:a 60 kr.

Bara 6039:50 kvar....

tänk_positivt

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 26 aug-07 kl 21:33 »
oj, har du tänkt på alla j-a, välsignade plastkassar... om vi får välja mellan att ha 200 plstkassar eller 750:- i näven... vid årsskiftet, vad är angelägnast... jag sjunger tygkassens lov!  hälsar snåljåpen:J

jag hänger på, på tygkassens lov!! tralalalala....

Suresh

• -
« Svar #16 skrivet: 28 aug-07 kl 10:44 »
I flera veckor har jag motstått frestelsen att hyra en DVD-film. Åtminstone 4 ggr har jag besannat mig själv och vänt i dörren.

Det skall jag ha 140 kr för,då filmerna kostar 35 kr styck att hyra här.

5899:50 kvar.

Men idag kunde jag inte motstå frestelsen. Egentligen borde jag lägga till 35 kr till listan. Jag var på väg att gå... men så såg jag Cinderella Man med Russel Crowe och grep den instinktivt i flykten på vägen ut. Den handlarde om James Braddock, en firad fighter som slås ut av depressionen och tar djävla massa stryk för att föda fru och barn, får en ny chans, reser sig och knockar alla, allt medan frun vankar av och an mellan tro och tvivel.

Oemotståndligt.

Synd bara att proträttet av finalmotståndaren Max Baer var så onötigt nedsvärtat.

« Senast ändrad: 28 aug-07 kl 10:46 av Silence »

Norrsken

• -
« Svar #17 skrivet: 29 aug-07 kl 20:17 »
Bytte försäkringsbolag för bilförsäkringen. Besparing:drygt 1400:- /halvår.. Jag som trodde att vi redan betalt för nästa halvår, och att det inte var nån idé att byta. Första gången jag blivit glad av en betalningspåminnelse ;D
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #18 skrivet: 29 aug-07 kl 21:22 »
Bytte hemförsäkring förra året från Trygg-Hansa till Tennant och sparade tusentals kronor på detta. I år tänkte tydligen Tennant kassera in på sin nya kund och höjde premien med inte mindre än tusen kronor, men den gubben gick gubben inte på. Istället gick stafettpinnen vidare till Folksam. Som en oväntad bonus sänkte Folksam då bilförsäkringen med 40 kronor.

Suresh

• -
« Svar #19 skrivet: 29 aug-07 kl 23:08 »
Igår åkte jag 4 mil i onödan till ett flyttat biodlarmöte utan att kolla mötestiden i förväg. minus 50 kr  och 3 kg koldioxid till mig. >:(

Men på vägen hem stannade jag vid ett misstänkt hus och bekantade mig där med ytterligare en till Åter-prenumerant i mitt närområde.

Så jag förlåter mig själv för den blundern ;)
« Senast ändrad: 29 aug-07 kl 23:09 av Suresh värmer upp... »

Dela detta:

* Inloggade just nu

354 gäster, 1 användare
mulen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser