Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Getkillingar med svullna ögonlock  (läst 1178 gånger)

Exotica

• Hejdeholms Gård
Getkillingar med svullna ögonlock
« skrivet: 22 jul-07 kl 14:53 »
Jag har precis fått två omgångar med getkillingar, tre stycken i tisdags och tre stycken i fredags. De sista tre har nu svullna ögonlock, men inte de första tre. De går tillsammans i samma hage. Igår såg jag en av småttingarna ligga längs med husväggen bakom nässlorna. Kan det vara att de har bränt sin tunna hud på ögonlocken? Är tacksam för tips på vad det kan vara. I övrigt mår de bra och går upp i vikt. Kanske jag kan ta ett foto med mobilen.
Lama, alpacka, jak & kamel - underbara nyttodjur!

Sajjbertjorven

• www.getter.se
    • www.getter.se
Re:Getkillingar med svullna ögonlock
« Svar #1 skrivet: 22 jul-07 kl 17:17 »
Hur ser svullnaden ut nu?
20 Dvärggetter och några Dvärgvädurar.

Exotica

• Hejdeholms Gård
« Svar #2 skrivet: 22 jul-07 kl 17:35 »
Bättre, men inte helt bra. De är fortfarande lite röda på skinnet som lyser igenom pälsen på ögonlocken.

Sajjbertjorven

• www.getter.se
    • www.getter.se
« Svar #3 skrivet: 22 jul-07 kl 18:13 »
Tror du inte att det kan vara så som med människobebisar, att det kan bli lite svullet pga hormoner m.m. efter födseln.
20 Dvärggetter och några Dvärgvädurar.

Exotica

• Hejdeholms Gård
« Svar #4 skrivet: 22 jul-07 kl 21:16 »
Småttingarna föddes i fredags eftermiddag och hade inte svullna ögonlock förrän söndag morgon. Mysko! De andra tre har inte haft det alls och jag har aldrig tidigare sett några getkillingar som ser ut så här.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1166 gäster, 3 användare
PLund, simon.arvestrand, gorlan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser