Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ramslök  (läst 2221 gånger)

lenah

Ramslök
« skrivet: 20 jul-07 kl 13:13 »
Vem vet något om hur denna underbara lök tillvaratas, framförallt när den kan skördas.
 Smakade en sås smaksatt med denna  lök.
Löken i såsen var inköpt ramslök inlagd i olja och salt tillverkad i Norge.Såsen serverades på Hardangrvidda i Norge och var den godaste sås jag smakat.
Har glädjen att ha ramslök växande på gården.
Tacksam för all information.

Sommartorparn

Re:Ramslök
« Svar #1 skrivet: 22 jul-07 kl 10:15 »
Ramslökens blad tar man på våren, tror att jag har hört att man även kan äta roten, men den tar man helst på hösten. Bladen kan användas i pesto, ätas i sallad, slängas i grytor när de nästan kokat färdigt, för annars förlorar de smaken. Torkad ramslök har jag ätit, men det är ingen höjdare, för smaken är nästan obefintlig.

Dela detta:

* Inloggade just nu

596 gäster, 5 användare
MaBr, ElMary, isa, Wes Jr, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser