Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Förbannade grävling!!  (läst 1483 gånger)

Gräbban

• -
Förbannade grävling!!
« skrivet: 15 jul-07 kl 15:07 »
En grävling har förstört och tagit sig in i en utebur, där det bodde en höna med 14 kycklingar. Hade ihjäl alla 15! Sen tog den djäveln 4 av mina svarthöns :'(
De andra två hönorna i uteburar med kycklingar har fått flytta in i fårens box. Hur kul är det? Utan gräs under tårna, frisk luft och solljus??? :-\ När den grävlingen blir skjuten ska jag fira med champagne... ;D
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Margit

• Gäst
Re:Förbannade grävling!!
« Svar #1 skrivet: 15 jul-07 kl 21:36 »
Fy vad trist! Att de inte kan nöja sig med en eller ett par? måste de ha i hjäl allihop...? :'(

Skojarbråten

« Svar #2 skrivet: 15 jul-07 kl 23:33 »
Jag sparar också till snålare tider. Fast jag gräver ner mitt eventuella byte i banken...

Har klarat mig från attacker, fasar för det och tycker synd om er. Usch och fy.
Antingen så finner vi en väg eller så gör vi en.

Anna.D

« Svar #3 skrivet: 16 jul-07 kl 09:02 »
Nä fy !!!!dina fina kycklingar.du kan få låna pinnar till att leda ström runt av mig .har några sånna i plast som är lätta att slå ner.Har för mig att du hade ström till dina hästar./Anna

Poe

• Hälsingland
« Svar #4 skrivet: 16 jul-07 kl 11:09 »
Usch, har aldrig själv haft grävlingen på besök. Men den där räs-ushlingen har hälsat på ett par gånger och smaskat i sig tre ankor för mig. Men det var länge sen nu, jag tar in ankorna innan det blir mörkt nu för tiden.

Kan samtidigt inte hata räven... Jag förstår att ankorna måste sett ut som vandrade smörgåsbord för honom. Men grannen blev glad över att få en anledning att skjuta på något... (folk som tycker att det är roligt att sjuta ihjäl saker borde inte få ha gevär... ::))

Månskensbonden

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 16 jul-07 kl 21:45 »
Fy vad tråkigt! Vet precis hur det känns, har nu blivit av med 20 kycklingar + 4 hönor.. Säkerligen är det en grävlingmoder + sina ungar. Sätt ut en fälla eller be någon jägare sitta på pass!

De kan väl nöja sig med 2-3, så onödigt att bara bita ihjäl stackarna och lämna kvar dem på plats.  :-\

Min dröm är att ha en mysig liten gård tillsammans med min fästmö Sara där vi kan ha våran lilla vovve Theo(Jackrussell), hennes katter, mina ankor, höns, får, kaniner och kvigor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

644 gäster, 1 användare
Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser