Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Anmälaren Guest.  (läst 5320 gånger)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
Anmälaren Guest.
« skrivet: 09 jul-07 kl 18:42 »
Det damp just ner TJUGOTRE anmälningar mot vart enda djur som inte kan anses som nyttodjur i ett självhushåll. Att detta ämne heter just "Andra  husdjur" var väl just för att vi skulle få en tråd att diskutera de djuren som liksom hamnar utanför självhushållningen? Även självhushållare har kattungar, ormar, degusar, tamråttor o.s.v. Och diskussionerna kring dom skilljer sig en aning här än på andra mer vanliga zoo-siter. Se t.ex. tråden om att äta marsvin.

Om personen "Guest" har en annan åsikt som är så stark att man måste anmäla ett tjugotal trådar i ämnet, uppmanar jag honom/henne att ge sig till känna till mig privat genom mail eller ett  PM och berätta hur han/hon tänker med fler än tre-fyra ord. Så ska jag vidarebefordra det till de övriga.

Balbina

• -
Re:Anmälaren Guest.
« Svar #1 skrivet: 09 jul-07 kl 20:33 »
OJ!
Någon som haft för lite att göra???
Andra husdjur tolkar jag som att det är är man lägger trådar om annat än kor, får, getter osv.
Även katter hör väl iofs. till självhushållningen då de håller skadedjur borta...

Eulalia

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 09 jul-07 kl 20:41 »
Guest har även gett små vinkar om att vi bör skärpa oss och placera trådar som hamnat fel i rätt fack...tack Guest! Ska försöka städa upp lite.

småbruk-gunnel

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 10 jul-07 kl 00:26 »
Varför tackar du någon så otrevlig och bråkig som försöker förstöra den fina stämningen här på forumet ?
Eller skojade du ?

Om du skriver "guest" på sökfunktionen så ser du att han/hon har inte skrivit ett enda inlägg, bara anmält trådar.

Någon sånt behöver vi inte här: Guest, gå hem och låt oss vara ifred !!
 >:( >:( >:(

Mysla

• Norrbotten
« Svar #4 skrivet: 10 jul-07 kl 00:55 »
Kan det bero på att "Guest" är samtliga som inte registrerat sig på forumet kanske?

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #5 skrivet: 10 jul-07 kl 01:25 »
Jo, så är det. När man inte har loggat in, blir man Guest. Men just denna Guest hade skrivit samma sak i alla sina anmälningar. Och det tar jag som uttryck en åsikt som kanske förtjänar att tas upp i alla fall. Och på ett bättre sätt än att ventilera sin ilska genom att göra en massa anmälningar. Ville öppna upp för mer dialog än så.

Mysla

• Norrbotten
« Svar #6 skrivet: 10 jul-07 kl 01:27 »
Gruff: Mitt svar var mera riktat till inlägget innan mitt. :) Tycker det är bra att du tar upp den här saken.

Eulalia

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 10 jul-07 kl 01:33 »
Varför tackar du någon så otrevlig och bråkig som försöker förstöra den fina stämningen här på forumet ?
Eller skojade du ?

Om du skriver "guest" på sökfunktionen så ser du att han/hon har inte skrivit ett enda inlägg, bara anmält trådar.

Någon sånt behöver vi inte här: Guest, gå hem och låt oss vara ifred !!
 >:( >:( >:(
men det var det jäkligaste, är du ute efter mig med blåslampa småbrukar-gunnel ??? :)

Jag ville  informera om att Guest (som påpekats kan det vara flera, men misstänker att det är en och samma gäst) bombat mig också med anmälningar om felplacerade inlägg.
Tackade min Guest, för jag är en något disträ moderator.
Jag såg det inte som nåt otrevligt alls. Men min gäst var nog en annan gäst än Gruffs gäst

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #8 skrivet: 10 jul-07 kl 07:39 »
Ville öppna upp för mer dialog än så.

Jag håller med, det kan nog vara bra att klargöra vad vi vill ha under Övriga husdjur. Ska vi ta den diskussionen här?

Jag tycker personligen att vi kan hålla diskussionerna självhushållningsrelaterade. I och med att forumet nu blivit så stort tror jag att det är viktigt att hålla på vår inriktning. Som det står i beskrivningen av den aktuella kategorin: "Självhushållningsrelaterade husdjursdiskussioner som inte passar in under de andra rubrikerna.".
Typ alpackor och köttmarsvin. Eller ormar att fånga möss med och guldfiskar att lägga på mackan. Men inte ödlor som man bara har i en liten bur och tittar på. Sådant kan gott läggas på Ljugarbänken tycker jag.
Vad tycker ni andra?  ???

(p.s. jag vill också tacka anmälaren Guest som lyckades leta reda på en mängd diskussioner som låg helt uppåt väggarna fel :) )

Sommartorparn

« Svar #9 skrivet: 10 jul-07 kl 08:07 »
Jo, jag tycker nog att du har en poäng där. Men om man nödvändigtvis ska diskutera sällskapsdjur så tycker jag inte att det ska vara på ljugarbänken utan kanske på ytterligare en avdelning, typ "dekorativa djur/kramdjur".

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 10 jul-07 kl 09:38 »
Vad tycker ni andra?  ???

Som Petter B.

Angelika

• Blekinge
    • Blekinge
« Svar #11 skrivet: 10 jul-07 kl 09:48 »
Jo, jag tycker nog att du har en poäng där. Men om man nödvändigtvis ska diskutera sällskapsdjur så tycker jag inte att det ska vara på ljugarbänken utan kanske på ytterligare en avdelning, typ "dekorativa djur/kramdjur".

Det med en egen avdeling för dekorativa djur är bättre än på ljugarbänken, där hittar man djur nog inte -även om någon hade en tråd "hjälp, hur räddar jag mina upphittade kattungar ?" på ljugarbänken för att där läser dom flesta.

Med tanke på det: vi kunde ju ochså ha en nödfall-tråd för brådskansde ämnen..?? :-[

Eulalia

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 10 jul-07 kl 10:05 »
Jag tycker också att vi kanske bör strama upp lite och återgå till vad sidan är tänkt för.
Ibland blir man hemmablind (jag blir iallafall) och har svårt att se tydligt vad som ingår i begreppet Alternativ och Självhushåll.
Med jämna mellanrum svämmar det över litegrann åt alla håll o kanter :-[

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #13 skrivet: 10 jul-07 kl 10:14 »
Eller så är GUEST en alternativare med täckmantel.... ???
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #14 skrivet: 10 jul-07 kl 10:24 »
guldfiskar att lägga på mackan

Ah.....glasklart!

Eulalia

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 10 jul-07 kl 10:28 »
fy fasen va grymt! vem gör sånt?  ;)
sorry för ot, men en gång gjorde jag en daggmask-macka. Det var ett vad och jag förlorade..

Få se om jag uppfattat det rätt: det viktiga är alltså att någorlunda rädda ämnen som faktiskt ÄR självhushållande ämnen från Ljugarebänken till rätt rubrik.
Eller är det mer att hålla forumet i lite stramare tyglar, även Ljugarebänken?

Lena A

« Svar #16 skrivet: 10 jul-07 kl 11:12 »
Varför inte ha det som det är?

Det måste finnas en tråd där man kan diskutera andra djurslag, även om de inte direkt är att relatera till självhushållning. Om man lägger till ytterligare en tråd, t.ex. "Andra djurslag ej relaterade till självhushållning" eller "Sällskapsdjur", tror jag det blir svårt att veta var man ska lägga sitt inlägg. Det kommer väl i slutändan att betyda att moderatorn får mer jobb med att försöka bestämma var inlägget hör hemma.

Att lägga djurtrådar under Ljugarbänken tror jag inte alls på. Det är svårt att hitta saker där redan nu.
« Senast ändrad: 10 jul-07 kl 11:13 av Lena A »

Balbina

• -
« Svar #17 skrivet: 10 jul-07 kl 17:03 »
Tycker att forumet fungerar utmärkt som det är nu.
det är ju ganska få trådar under andra djur så att dela upp det blir nog ganska dött.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #18 skrivet: 10 jul-07 kl 18:18 »
Njaej, inte när jag låååångt ute i skogen bortom allt vad bredband heter ska titta igenom vart enda ett av anmälningarna  ;)

Fred

• Fort Stewart, GA, USA
    • Övriga världen
« Svar #19 skrivet: 11 jul-07 kl 06:02 »
Tycker inte att det behövs fler trådar.....inte just nu iaf.

Och vad som rör sig inom begreppet "alternativ" är väl i högsta grad individuellt.

Men som jag upplever det så är det fler än jag själv som anser att nyttjande utav djur inte behöver vara av ondo.
Och att nyttjande av andra djurprodukter än kött också är försvarbart.

Sen är det väl inget fel i sig att vissa andra enbart vill hålla djur för att gosa med eller titta på.

Tror det finns rum för bägge "grupperingar" utan att man behöver dela upp forumet mera.

/Fred

Fredsivrande knallpåkebärare.
"Freedom isn't free. We all have to give something.
Some give it all."

Dela detta:

* Inloggade just nu

545 gäster, 2 användare (1 dolda)
alfhild

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser