Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan du rida?  (läst 6656 gånger)

Boston Tea Party

• Gäst
SV: Kan du rida?
« Svar #20 skrivet: 22 dec-08 kl 19:06 »
här är en till som vill lära sig att rida :D finns i södra sverige.

Amarillo

« Svar #21 skrivet: 29 dec-08 kl 15:49 »
Kan inte rida alls men det har intresserat mig mer och mer på sistone! Dock börjar min rädsla redan vid kossor, hehe.. Någon som behöver hjälp i stockholmsområdet?  ???

emeralda

• Västergötland
« Svar #22 skrivet: 29 dec-08 kl 17:59 »
Är det någon som vill lära sig att rida så har jag möjlighet att hjälpa er. Finns dock inte i Stockholm utan i Västra Götaland, men är utbildad och erfaren ridinstuktör med ett antal vana lektionshästar i storlek från russ till shirehäst... Allt från snälla nybörjarhästar och säkra hästar för uteritter, till duktiga tävlingshästar i dressyr och hoppning. Både ridlektioner, kurser och uteritter kan erbjudas. 

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #23 skrivet: 29 dec-08 kl 22:06 »
Är det någon som vill lära sig att rida så har jag möjlighet att hjälpa er. Finns dock inte i Stockholm utan i Västra Götaland, men är utbildad och erfaren ridinstuktör med ett antal vana lektionshästar i storlek från russ till shirehäst... Allt från snälla nybörjarhästar och säkra hästar för uteritter, till duktiga tävlingshästar i dressyr och hoppning. Både ridlektioner, kurser och uteritter kan erbjudas. 

Västra götaland är stort... var lite mer exakt bor du? Har du ridskola då alltså eftersom du har lektionshästar?
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

AnnaPanna

• Bill o Anna
    • www.krugarden.se
« Svar #24 skrivet: 30 dec-08 kl 10:14 »
Klart du ska lära dig rida. Du får gärna komma hit åxå!
www.krugarden.se

lite långt bort för dig...?

Det tar inte så många ggr innan vi kan swischa ut i skogen. Nybörjare brukar galoppera andra eller tredje passet. Western då förståss!
Har en korthårig collie,5 katter, 2 nordsvenskar, en ardenner en shettiskorsning, 10 Skånska blommehöns (genbank) och snart 4 vita brevduvor.  Rider western, kör bruks och tror på positiv förstärkning när vi hanterar och tränar våra djur.

emeralda

• Västergötland
« Svar #25 skrivet: 30 dec-08 kl 12:09 »
Jag håller till utanför Herrljunga. Jag har både varit anställd på ridskola och drivit egen ridskola i många år. Tröttnade lite på det när en del människor ser hästen mer som ett redskap än som en individ.

Nu har jag mindre verksamhet med lite annan inriktning. Hästarna är trygga och stadiga och även ovana ryttare kan lätt rida ut på de flesta av dem i sällskap. Det som är skillnaden från "vanliga" lektionshästar är att de reagerar för finare hjälper och har mer motor, samtidigt som de är stadiga ute och tar sig fram överallt utan att reagerar på vatten, broar, älgar, rådjur, hundar, bilar, tåg, flygplan, skjutbanor etc. De  är utbildade LB till Msv och många av dem är tävlade i drssyr och hoppning, några körs och en del har provat bruksridning. 

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #26 skrivet: 10 jan-09 kl 20:09 »
Kan inte rida alls men det har intresserat mig mer och mer på sistone! Dock börjar min rädsla redan vid kossor, hehe.. Någon som behöver hjälp i stockholmsområdet?  ???

Jag finns utanför Bålsta .
Det är bara att hojta till om du vill ta ridlektioner .
Mina hästar ser visserligen ut lite som kossor *asg* dom är vita m fläckar  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

ameli_h

• Östergötland
« Svar #27 skrivet: 10 jan-09 kl 22:22 »
Kontakta mina kompisar på http://www.medeltidensvarld.se/ där finns det många som kan lära dig rida. Och de är inte så farliga som de ser ut.

Dela detta:

* Inloggade just nu

571 gäster, 3 användare (1 dolda)
Ljunghonung, skräptanten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser