Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  höns som fostermödrar  (läst 1079 gånger)

karlslund

höns som fostermödrar
« skrivet: 30 jun-07 kl 14:53 »
Hej!
Har en höna , som har ruvat fram en kyckling .
Kan jag ge henne maskinkläckta kycklingar, eller kommer hon att hacka ihjäl dem?
Hur gamla skall kycklingarna vara för att de skall klara sig i hönsflocken?
Jan

8zw

• Södermanland
Re:höns som fostermödrar
« Svar #1 skrivet: 30 jun-07 kl 16:07 »
Det beror helt på hönans personlighet. Du kan testa att släppa in några kycklingar till henne och attackerar hon dem tar du bort dem igen. Åldern på kycklingar bör vara lika som den kycklingen hon har.
« Senast ändrad: 30 jun-07 kl 16:07 av 8zw »
Påfågelduvor.

Sally

Re:höns som fostermödrar
« Svar #2 skrivet: 30 jun-07 kl 23:42 »
Hej! Det kan fungera. Som sagt beror det på hönans personlighet och erfarenhet. Jag har låtit hönor "adoptera" och det har fungerat bra för det mesta. Just nu har jag låtit en höna adoptera en senkommen liten en som inte hängde med syskongruppen. Mamman hade lagt sig utomhus och fick 15 kycklingar  ;), utan min vetskap...Det har fungerat bra! Vet inte om det är annorlunda om det är många dock...

Lycka till!

Sally
Går det...så går det!

Dela detta:

* Inloggade just nu

571 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser