Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fy vad illa man mår  (läst 2987 gånger)

TERRIN7A

• Gäst
Fy vad illa man mår
« skrivet: 19 jun-07 kl 10:19 »
Såg ett inslag på tv på förmiddagen om hur katter och hundar behandlades inburade tills dom skulle dödas för pälsens skull vad är det för individer so m sätter på sej en dylig päls pälsen passar bäst på djuret  >:( >:(

Angelica W

• Gäst
Re:Fy vad illa man mår
« Svar #1 skrivet: 19 jun-07 kl 15:55 »
Det finns jättemånga som tycker att päls och pälsdetaljer på kläder är snyggt och därför köper det. Vad de inte tänker på är att det kan komma från katter, hundar osv. Efter att ha läst om hur djuren behandlades så valde jag bort såna kläder (har ändå aldrig varit förtjust i lurv-mode).
Ska man bära päls ska man göra det för att man fryser, inte för att följa trender. Det var väl så man använde det från början?

lavendelblom

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 19 jun-07 kl 22:31 »
den lilla människans övergrepp upphör aldrig att förfasa oss med känslorna i behåll...  dessa satans människor :'( tvingas i slutendan att betala sitt känslomässiga pris... :'( / johan

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #3 skrivet: 19 jun-07 kl 22:38 »
Det finns jättemånga som tycker att päls och pälsdetaljer på kläder är snyggt och därför köper det. Vad de inte tänker på är att det kan komma från katter, hundar osv. Efter att ha läst om hur djuren behandlades så valde jag bort såna kläder (har ändå aldrig varit förtjust i lurv-mode).
Ska man bära päls ska man göra det för att man fryser, inte för att följa trender. Det var väl så man använde det från början?

Håller med,skall man bära päls skall man göra det fär att man fryser, och inte för att det är mode. Dessa djur flås levande (hur nu det går till) och då har jag inte det minsta respekt för dessa människor. Mina egna djur skall också bli en varm jacka så småningom men de lever ett gott liv och hinner inte ens bli nervösa då jag "tar hand om dem" själv innan de hinner ana oråd. Tar hand om allt som går att använda som pälsen till mig, inälvorna till katterna, köttet till hundarna. Så som man gjorde för många tusen år sen.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

lavendelblom

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 19 jun-07 kl 23:03 »
som vegetarisk fläskromantiker så tycker jag att både slakt och skinnberedning är helt o´kej men det måste ske med respekt och med omtanke med de små kräken (smålänska för djur, övers. anm ) Problemet är ju skrikande idag - var finns empatin!!!
mitt liv är annars rätt o slätt  :-* / johan

TERRIN7A

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 20 jun-07 kl 07:40 »
Jag kommer aldrig köpa något plagg med äkta skinn på något mer, jag kom att tänka på mink och silverräv hålls ju fångade i sverige för pälsen skull det ärlika illa det :'( :'( :'(

Angelica W

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 20 jun-07 kl 13:56 »
Läste på nyheterna på text-tv igår att all handel med katt- och hundpäls/skinn ska förbjudas inom EU. Det är iaf ett steg i rätt riktning :).

Kimma, gillar ditt inlägg :). Det är så det ska vara! Inte som i de hemska indutrierna där annan päls tillverkas... :'(

TERRIN7A

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 23 jun-07 kl 11:07 »
Det senaste är att djuren slaktas i korea skinnen fraktas till europa och bereds i sverige du blir skinnen hucks flucks svenska skinn ??? ???

Kerstin Linnea

« Svar #8 skrivet: 02 jul-07 kl 10:34 »
Jag har sett ett avsnitt på tv där dom flådde en stilig shäfer levande...
Jag trodde man var härdad av livet men jag fick en shock och var helt darrig resten av dagen... :P..Det gich till så att gubbf_n kedjade fast hunden med en rejäl kedja om halsen runt en järngrind  och sen drog han ut hunden i bakhasen och började flå runt baktassen.... :(.
Hunden började skrika som besatt, och där bröts videon och tv folket förklarade att hunden dog "snart" av shocken.... :'(
jag tycker personligen att människor som behandlar djuren så har något fel i skallen ... >:( >:(
Jag har sett ett antal människor gå runt med pälskragar so är äkta hund runt halsen ...antagligen ovetandes..
Dessa skinn går även under falsk flagg och kallas för tex "skogsdingo"
och andra påhittade grejer..

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #9 skrivet: 02 jul-07 kl 10:54 »
Jag har sett ett avsnitt på tv där dom flådde en stilig shäfer levande...
Jag trodde man var härdad av livet men jag fick en shock och var helt darrig resten av dagen... :P..Det gich till så att gubbf_n kedjade fast hunden med en rejäl kedja om halsen runt en järngrind  och sen drog han ut hunden i bakhasen och började flå runt baktassen.... :(.
Hunden började skrika som besatt, och där bröts videon och tv folket förklarade att hunden dog "snart" av shocken.... :'(
jag tycker personligen att människor som behandlar djuren så har något fel i skallen ... >:( >:(
Jag har sett ett antal människor gå runt med pälskragar so är äkta hund runt halsen ...antagligen ovetandes..
Dessa skinn går även under falsk flagg och kallas för tex "skogsdingo"
och andra påhittade grejer..

Det  lämpar sig inte att skriva här vad jag skulle vilja göra med den människan om jag bevittnat ovanstående bestialiska handling  >:(
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Lena A

« Svar #10 skrivet: 02 jul-07 kl 11:57 »
Det  lämpar sig inte att skriva här vad jag skulle vilja göra med den människan om jag bevittnat ovanstående bestialiska handling  >:(

Håller med.  >:( :(

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #11 skrivet: 03 jul-07 kl 11:58 »
När det gick en dokumentär på TV om katt- och hundskinn för ett tag sen, klarade jag bara av att se fem minuter, sen fick jag stänga av... Usch!
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Nina W

• Värmland
« Svar #12 skrivet: 04 jul-07 kl 00:05 »
Skor av hund eller kattskinn?

Det enda jag har av skinn ær en m k t gammal skinnsoffa, nå´t renskinn
med pæls och så skor! Duger hund och kattskinn till skor och kængor?
Jag har før mig att det inte gør det, men ofta anvænds till handskar,
skinndetaljer på klæder, kramdjur mm.

Før øvrigt vet jag inte om katter och hundar lider mer av att sitta i trånga burar æn rævar
och minkar! Men svensk lagstiftning ser åtminstone till att det ær ordning på mat, hygien,
och slakt. Det får inte gå till hur som helst. Men jag gillar det inte oavsett.

Finns det ett samband mellan att man tillåter tortyr av djur och tortyr
av mænniskor? Vad tror ni?
« Senast ändrad: 04 jul-07 kl 00:06 av Nina W »

Cedala

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 06 jul-07 kl 11:12 »
För ett tag sen var det en tråd som handlade om djurplågeri.... kolla här.....

http://video.google.com/videoplay?docid=-1282796533661048967&q=Earthlings

« Senast ändrad: 06 jul-07 kl 11:14 av Cedala »

Angelica W

• Gäst
« Svar #14 skrivet: 06 jul-07 kl 15:28 »
Vet att jag inte kan kolla på såna länkar, eftersom jag inte vill åka på  en depression  :'(. Har märkt att det bl.a är sånt elände som triggar dem... Gör istället det jag kan för att inte bidra till att såna hemskheter kan fortsätta.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #15 skrivet: 08 jul-07 kl 00:54 »
För min del likadant.  Tolka det som Ni tycker ... :o
Men länken funkade inte:  Not Found.  För all del lika bra ur min privata synpunkt ...
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Torptomten

• Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
« Svar #16 skrivet: 08 jul-07 kl 19:14 »
Jag jar inte TV - men vet ändock enhel del om djurplågeri.
Jag ställer mig samma fråga då jag hör om detta som då jag hör nyheter om pedofiler: Hur fungerar dessa människor?
Hittills har jag bara funnit två saker som driver dem till dylika illdåd: 1) Känsla av makt. och 2) Begär efter pängar.
Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #17 skrivet: 08 jul-07 kl 23:41 »
Du har så rätt, Torptomten!  Fast den där som flår hundar levande hela dagen borde väl ändå möta dem i syner om natten...  Och höra dem.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #18 skrivet: 09 jul-07 kl 10:46 »
Empati föds man inte med... Och en del tycks inte ha lärt sig det överhuvudtaget...
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

TERRIN7A

• Gäst
« Svar #19 skrivet: 14 jul-07 kl 07:42 »
Ibland undrar man hur människan är skapt en del har ingen empati för varken djur eller människor och jag tycker det blir bara värre och värre man behöver bara titta på aktuellt så förstår man vad världen är på väg det är krigshärdar överallt på klotet och vad krigas det om :'( :'( jo religon mark olja makten konstigt att vi inte kan hålla sams den korta tid vi har på jorden  >:( >:( >:(

Dela detta:

* Inloggade just nu

679 gäster, 3 användare
Skägget, lotjut, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser