Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  tupp eller hönskycklingar?  (läst 1181 gånger)

KackeliKajsa

• djurälskare (:
tupp eller hönskycklingar?
« skrivet: 17 jun-07 kl 21:34 »
Hej jag heter Kajsa och är 12 år och har precis skaffat kycklingar :).  Jag köpte 5 st kycklingar, men 2 av dom har 5 tår medans dom andra 3 bara har 4 tår och dom me 4 tår har också en liten kam men det har inte dom andra med 5 tår :-\ ???. Dom är blandning mellan dvärgsilkes och dvärg kochin tror jag.  Är dom med 4 tår tuppar och dom med 5 tår hönor?? Vad ska jag göra isåfall om jag har 3 tuppar och 2 hönor, alla e ju så otroligt söta :-[??  

Mvh Kajsa.

orloff

• Gäst
Re:Kan nån hjälpa mig? Nybörjare..
« Svar #1 skrivet: 17 jun-07 kl 21:44 »
De som sålde dem sa de inte vad det var?  ??? Ja, blandar man Silke med andra raser får en del 5 tår andra inte. En Silke har nämligen 5 tår och svarta fötter medan en Dvärg Kochin har 4 tår och gula fötter.

KackeliKajsa

• djurälskare (:
« Svar #2 skrivet: 17 jun-07 kl 21:49 »
Tack! Jo hon sa att det var dvärg silke och så sa hon att det andra va "dvärg" men jag tyckte det såg ut som dvärg kochin  ;).  Men kammen då, har det nån betydelse?

orloff

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 17 jun-07 kl 21:54 »
Beror ju på hur gamla de är. Har de kam som Dvärg Kochin växer ju kamen mer på tuppen än på hönan men är det Silkeskam går det säkert inte att se ännu.

Dela detta:

* Inloggade just nu

597 gäster, 1 användare
Taxmamman

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser