Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Get ute på vintern?  (läst 1591 gånger)

Bos Maria

• Livet är allt för kort för att slarvas bort!
    • Dalarna
Get ute på vintern?
« skrivet: 17 jun-07 kl 20:06 »
Hej!

Jag har aldrig haft en get i hela mitt liv. Funderar på att skaffa ett par i framtiden. Undra nu om det finns någon getras som det skulle funka att ha tillsammans med Gutefåren, som ju även är ute vintertid. Någon nämnde Sibiriska pälsgetter, men jag har inte hittat någon sån ras över huvudtaget. Någon som har något tips?

/Mia :)
Djurälskare med djur  hemma och på jobbet. Sedan så har jag ju också en underbar make och två busiga barn :)

Balbina

• -
Re:Get ute på vintern?
« Svar #1 skrivet: 18 jun-07 kl 01:01 »
Även dvärgarna går bra att ha ute om de har tillgång till ett bra vindskydd med ordentlig halmbädd.
Tänk bara på att ha stort vindskydd och flera utgångar då getterna gärna är lite bossiga mot fåren.

Bos Maria

• Livet är allt för kort för att slarvas bort!
    • Dalarna
« Svar #2 skrivet: 18 jun-07 kl 19:38 »
 :) Tack för tipsen! Såklart vill jag hellst ha någon typ av allmogeget om jag ska skaffa någon. Nu ska jag bara läsa på lite mer om de olika raserna. Åter igen TACK  ;D
Djurälskare med djur  hemma och på jobbet. Sedan så har jag ju också en underbar make och två busiga barn :)

Balbina

• -
« Svar #3 skrivet: 18 jun-07 kl 20:20 »
:) Tack för tipsen! Såklart vill jag hellst ha någon typ av allmogeget om jag ska skaffa någon. Nu ska jag bara läsa på lite mer om de olika raserna. Åter igen TACK  ;D

Lite OT men jag har en Göingebock till utlåning. Med intressant stam enligt de på allmogegeten....

Dela detta:

* Inloggade just nu

523 gäster, 2 användare (1 dolda)
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser