Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad göra med Yin&Yang-bönan?  (läst 1811 gånger)

Valma

• Och allt är början, mittoppi och slut..
Vad göra med Yin&Yang-bönan?
« skrivet: 16 jun-07 kl 23:10 »
Min mor har odlat en del Yin&Yang-bönor för deras skönhets skull. Har letat på nätet och funnit att de är ätbara men skulle vilja veta deras lämpligaste användningsområde?

//Valma
« Senast ändrad: 16 jun-07 kl 23:11 av Valma »
Får, höns, hund, katter, grisar och heltidsjobb.

martinki

• ljuspunkt
Re:Vad göra med Yin&Yang-bönan?
« Svar #1 skrivet: 21 jun-07 kl 16:35 »
Så intressant! Jag äter verkligen mycket baljfrukter och odlar själv i mindre skala, men av en YingYang-böna har jag _aldrig_ hört talas om.

Heter den verkligen så? Hur ser den ut (svartvitt misstänker jag?) - kan inte hitta så mycket på nätet. Har de ett latinskt namn också som Du vet?

Martin

Olofssonskan

• Härjedalen
Ju mer jag kan desto mer inser jag hur lite jag vet

martinki

• ljuspunkt
« Svar #3 skrivet: 21 jun-07 kl 16:50 »
Tack! De är ju superläckra!

Vitis

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 21 jun-07 kl 22:58 »
Som sagt Valma ... istf. att äta upp dessa dyrgripar ... sälj dem till "pärlpris" till tjejerna som vill göra halsband !  ::)

Fast, jag känner ju din kokkonst efter några år på alt's matsidor ... vore kanske synd att bara ha dem till pynt.

Amandeep Frida S

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 23 jun-07 kl 14:25 »
Jag betalar bra för dem!  ;)

De verkar slut överallt på nätet alternativt att man inte får svar om man mailar och vill köpa..
Kreativ sthlmare som hellre reflekterar än konsumerar
Pysselfröken som försöker leva nära naturen i stan :-)
...men drömmer om att bo mer lantligt med större utrymme för odling och skapande

Valma

« Svar #6 skrivet: 06 jul-07 kl 20:06 »
Som sagt Valma ... istf. att äta upp dessa dyrgripar ... sälj dem till "pärlpris" till tjejerna som vill göra halsband !  ::)

Fast, jag känner ju din kokkonst efter några år på alt's matsidor ... vore kanske synd att bara ha dem till pynt.

Jag tolkar ditt svar som att de ändå kanske gör sig bäst som halsförgyllare... Nåväl, de är ju faktiskt vackra att se på.

/Valma

Valma

« Svar #7 skrivet: 06 jul-07 kl 20:12 »
Jag betalar bra för dem!  ;)

De verkar slut överallt på nätet alternativt att man inte får svar om man mailar och vill köpa..

Skall se vad hon åstadkommer med sina plantor så återkommer jag till dig!  :)

/Valma

Dela detta:

* Inloggade just nu

535 gäster, 2 användare (2 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser