Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Värmland Slitet torp, liten stuga, omodern sökes  (läst 40 gånger)

Biofilo

• Övriga världen
Värmland Slitet torp, liten stuga, omodern sökes
« skrivet: Idag kl. 05:34 »
Hej! Jag heter Bernard, jag är fransman och har bott i Värmland tidigare (från 1986 till 2000).
 Då köpte jag en gammal gård i  Glava trakten som jag renoverade. Där hade jag organisk odling, får, getter och bina (Krav)
Detta torpet tyvärr sålde jag när jag åkte tillbaka till Frankrike.  Nypensionnärad, efter många år av längtan, önskar jag komma tillbaka.
Jag letar efter gammalt torp att hyra (långhyra)omodernt, human hyra,  inget annat krav än att få odla, och  ha några kupor i närheten, allt biologiskt.
Jag utbildades som möbelsnickare på Tasserudskolan  och sen på Karlstad universitet, Energi och Miljö utbilning.
Jag har gott på skattungbynkurs, resursbevarande utbildning. Jag är fritids biodlare, odlar organisk och uppskattar allt som rör sig om naturen och hantverk,. Jag har tänkt flytta hit i mars kanten. Jag  nu befinner  mig i Värmland och  räknar vara här ett par/tre veckor till. Skulle det finnas ett erbjudande vore det perfekt att passa på att träffas och titta och se om vi kan komma överens.

Obs! Värmland är ingen absolut krav, bara inte för långt norrut.

Med vänliga Hälsningar

Bernard

Dela detta:

* Inloggade just nu

576 gäster, 1 användare
Strömmen i dalen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser