Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Långa klor på gammal katt  (läst 33 gånger)

lekman

• Värmland
Långa klor på gammal katt
« skrivet: Idag kl. 12:06 »
Hej
HAr en 19-årig gammal kastrerad hankatt som börjar få onödigt långa klor. Han är normalt utekatt men börjar spendera allt mer tid inomhus, ligger och sover mer än förr. Detta gör att korna växer mer än de slits.

Finns det nåt vettigt jag kan göra med hans klor? Han behöver ju vassa klor tnär han är ute, han tar fortfarande en och annan råtta (riktig råtta alltså) och han kan ju inte komma där med klippta klor då!

Kan man få klorna kortare utan att klippa dem? Få honom att klösa på nån vedklabb, eller nåt?

/Lars

Dre

• Gotland
SV: Långa klor på gammal katt
« Svar #1 skrivet: Idag kl. 14:33 »
Jag hade inte varit orolig för att klippa lite. Har en 11-åring som alltid velat vara inne mycket, så hennes klor har jag klippt hela livet. De klöser sig till sig till klo-form väldigt fort, klon är ju många tunna lager av "klovägg", hon tycker det är skänt att vässa på något efter kloklippning, så klon formas rätt igen fort.

Dela detta:

* Inloggade just nu

645 gäster, 4 användare
Karlsdotter, peterm, Ljunghonung, Dajnah

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser