Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Uppland Kollektiv runt Uppsala dit jag kan flytta med mitt Tinyhouse  (läst 27 gånger)

Taeronai

Uppland Kollektiv runt Uppsala dit jag kan flytta med mitt Tinyhouse
« skrivet: Idag kl. 08:45 »
Hejsan på er!

Jag är en 39-årig man som bor i ett litet hus på hjul, som jag flyttade in i i vintras då jag fått den färdig.
Bor för närvarande på en liten gård utanför Uppsala.

Min hyresvärd är en småbonde som sköter sitt medan jag sköter mitt, vilket funkar väldigt bra och jag trivs här. Betalar honom för ytan jag hyr samt elförbrukning.
Men längtan är ändå att flytta mig & vagnen till nåt ställe där jag kan ingå i en större gemenskap; av gårdsskötsel, umgänge och förhoppningsvis kreativitet. Där man hjälps åt att sköta om gården utifrån gemensam överenskommelse. Men gärna hittar på grejer tillsammans också, t.ex utflykter, sömnad/konsthantverk, musik eller bara dricka öl & berätta historier  ;)

Lönearbetar deltid inom vården och vill helst klara mig på så lite pengar som möjligt. Åker rätt ofta in till Uppsala för att repa med band. Vore roligt att bo på ett ställe där man t.ex kan ha gemensamma höns & andra djur, sköta om byggnader, utrustning & odlingar, kanske ha gemensamma middagar ibland, men i övrigt har möjlighet att leva hyfsat privat. :)

Vill helst inte bo mer än en eller ett par timmars bil/bussfärd till Uppsala!

Lev väl // David
« Senast ändrad: Idag kl. 08:51 av Taeronai »

Dela detta:

* Inloggade just nu

588 gäster, 1 användare
Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser