Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ingrodd ugn och flyttstädnings.  (läst 91 gånger)

Susanna Ramirez

Ingrodd ugn och flyttstädnings.
« skrivet: Igår kl. 18:37 »
Hej igen. Jag ska flytta om två veckor (egentligen är det en eller 3 månaders uppsägningstid men kommunen ni vet.  Nu har jag väl delvis bestämt mig för att flyttstäda själv. Jag känner ingen och det känns så jäkla jobbigt men samtidigt så har jag absolut inte råd att anlita flyttfirma..
Era bästa tips?
Nu är det så att jag behöver hjälp med att rengöra min jätte äckliga ugn. Det är liksom gammalt olja som har grott sig fast och konsistensen känns som   flytande honung. Hur får jag det att lossna?
Tack på förhand! :-[

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Ingrodd ugn och flyttstädnings.
« Svar #1 skrivet: Igår kl. 18:40 »
Använd såpa.
Gärna inte grumme men den borde fungera.
Lägg på rätt flödigt och gör något annat, kom tillbaka och jobba in det med en diskborste.
Om du inte bottnar gör något annat igen.
Repetera tills du kommit ner.
När det är väldigt äckligt så torka rent och se hur det ser ut.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Susanna Ramirez

« Svar #2 skrivet: Igår kl. 18:44 »
Använd såpa.
Gärna inte grumme men den borde fungera.
Lägg på rätt flödigt och gör något annat, kom tillbaka och jobba in det med en diskborste.
Om du inte bottnar gör något annat igen.
Repetera tills du kommit ner.
När det är väldigt äckligt så torka rent och se hur det ser ut.
Tack! Ska jag använda den i varm ugn?

simon.arvestrand

• Västerbotten
    • arvestrands
« Svar #3 skrivet: Igår kl. 19:12 »
såpa är bra,
men rekommenderar dig att ta flyttstäd, det är inte jättedyrt men då slipper du problem med petiga hyresgivare, vi råkade ut för en riktig gris för ett gäng år sedan, mycket strul och tjafs innan det blev godkänt, trots att det faktiskt va bra från början.

Susanna Ramirez

« Svar #4 skrivet: Igår kl. 19:25 »
såpa är bra,
men rekommenderar dig att ta flyttstäd, det är inte jättedyrt men då slipper du problem med petiga hyresgivare, vi råkade ut för en riktig gris för ett gäng år sedan, mycket strul och tjafs innan det blev godkänt, trots att det faktiskt va bra från början.
Jag önskar verkligen att jag hade råd men det finns inga pengar ens. Det är kommunen som tydligen ska komma och inspektera och ju rädd att de inte kommer godkänna det och skicka en fet faktura.. Jag är så fruktansvärt stressad.

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
« Svar #5 skrivet: Igår kl. 22:24 »
Tack! Ska jag använda den i varm ugn?

Kör med kall ugn.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Dela detta:

* Inloggade just nu

503 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser