Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Småland Tillfälligt hem för köttkaniner finnes  (läst 423 gånger)

En bod i skogen

• Småland
Småland Tillfälligt hem för köttkaniner finnes
« skrivet: 20 apr-25 kl 22:35 »
Hade köttkaniner förra sommaren men kan inte i sommar pga resa. Kan dock uppbjuda min "kaningård" åt 2-4 köttkaniner som tillfälligtvis behöver någonstans att bo. Ägaren står för pellets vid behov, jag står för gräs och annat foder som växer. Kan ha djuren från slutet av maj till 5 juli och från 1 augusti till sista september. Enligt överenskommelse.
Maila vid intresse så kan vi reda ut frågetecken och vid behov sms:a bilder.
Bor i Västra Jönköpings län.
Betalning för "besväret": kaninkött, enligt överenskommelse.

Liz

• Skåne
SV: Tillfälligt hem för köttkaniner finnes
« Svar #1 skrivet: 01 jun-25 kl 12:06 »
Hej!

Jag har läst din annons och nu undrar jag var du bor i Småland? Själv bor jag i Nordöstra Skåne, intill Ivösjön. Jag har Fransk Vädur och fixar tyvärr inte att slakta dem själv. Vill dock gärna lära mig och ta vara på köttet, såklart. Har tre syskon som är födda i Juli. Tycker synd om hanen för han sitter själv, började slåss med pappan sin i Nov. Honorna går bra ihop med sin mamma, men kan tänka mig att "avyttra" även en hona.
Hör gärna av dig, så kan vi ju diskutera vidare....

Mvh Liz

Dela detta:

* Inloggade just nu

858 gäster, 3 användare (1 dolda)
simon.arvestrand, getmamman

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser