Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  myskankor  (läst 1507 gånger)

bemo

• Ha en skön sommar och njut av livet
myskankor
« skrivet: 07 jun-07 kl 16:29 »
 ::) Hej på er alla!!!
Har nyligen köpt två små duniga myskankungar, har en del frågor angående dessa. Finns det någon som vet hur länge dom ska gå under lampa?? Finns det någon bra sida som jag kan hitta fakta om denna ras? Jag hoppas på så många svar som möjligt. Ha en bra dag alla, vi hörs......

carmencha

• Gäst
Re:myskankor
« Svar #1 skrivet: 07 jun-07 kl 19:11 »
Hej på dig med!

Hur gamla är dina ungar?
Min hona fick två ungar häromdagen och idag har de varit ute och badat i en liten matskål.... ;D

mvh Carmencha
« Senast ändrad: 07 jun-07 kl 19:12 av carmencha »

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #2 skrivet: 10 jun-07 kl 13:02 »
när det är så här varmt så  ska det völ inte bhövas någon  lampa..... det beror ju på har de inte sin mamma att värma sig hos efter ett bad och hur de bor...... hur gamla är dom så dunbollarna ??
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Drevern

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 10 jun-07 kl 13:46 »
Om man vill vara säker så skall man ha lampa tills de är befjädrade under vingarna. de kan gott bada och plaska från första dagen men de måste ha möjlighet att söka värme direkt efteråt annars är det kört. Är det sol ute så lägger de sig i den men blir det mulet är det inte säkert värmen räcker.

bemo

• Ha en skön sommar och njut av livet
« Svar #4 skrivet: 12 jun-07 kl 11:16 »
Först vill jag tacka för alla fina svar. Mina dunbollar är ca 2 veckor gamla och de har ingen mamma. Jag har dom inne på natten och ute på dagen nu när det är så fint väder. Dom har provat att bada och det tycker dom om. Dom gillar oxå att sprina omkring på gräsmattan, det är kul för dom kommer när jag kallar på dom. Ha en bra dag!!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

580 gäster, 1 användare
peterm

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser