Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tokig katt  (läst 1741 gånger)

TERRIN7A

• Gäst
Tokig katt
« skrivet: 04 jun-07 kl 17:52 »
Min katt är ute efter räven hon passar på den på kvällarna och är ofta i slagsmål men kommer hem utan minsta skada är hon tokig eller bara korkad hon har varit innekatt i 10 år innan jag fick den stora äran att bli hennes matte grannen ringer och talar om vad hon sysslar med  ???

Pastorn

• -
Re:Tokig katt
« Svar #1 skrivet: 05 jun-07 kl 00:54 »
en sen natt/tidig morgon såg jag en katt attackera ett fullvuxet rådjur, efter att ha smugit sig närmare och närmare kastade den sig med alla fyra rätt upp i luften och fick grepp om rådjurets rygg... Rådjuret spratt naturligtvis till rejält, sidsteppade en bit och skakade sedan på sig så att katten flög som en vante, sedan betade det bekymmerslöst vidare medans katten gjorde sig redo för ytterligare attack... där nånstans fick de vittring på mig, och så var det slut på det roliga.

Fred

• Fort Stewart, GA, USA
    • Övriga världen
« Svar #2 skrivet: 05 jun-07 kl 07:32 »
Jo en del katter är nog tokiga.
Hade en katt för många år sedan när jag bodde i Sverige som envisades med att söka upp grävlingsgryt och träna atacker på dessa.

Det blev många stygn och en hel del lidande, men trots avbitna öron och svans vägrade han ge upp.

En dag kom han inte upp ur grytet.
Den dagen blev slutet för min lille kattkrigare och avsikten med hans ständiga "krig" mot grävlingar har jag aldrig förstått.
Men jag antar att det var en väldigt stor och viktig del i hans liv eftersom han fortsatte trots alla sår och all smärta.

Fredsivrande knallpåkebärare.
"Freedom isn't free. We all have to give something.
Some give it all."

TERRIN7A

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 05 jun-07 kl 08:18 »
Då är det inte så ovanligt tydligen hon tror att hon är större än hon är ::)

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #4 skrivet: 05 jun-07 kl 12:50 »
Och har en god chans att sluta som rävmat, eller i vart fall sönderbiten...  Ja, ja, hon har ju roligt så länge det varar.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

TERRIN7A

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 06 jun-07 kl 08:35 »
jA det lutar åt det hållet rävmat alltså men igår kväll fick hon hålla sej inne kom inte ut fören på morgonen det är inte mycket man kan göra åt det  ::)

Jullan i norr

« Svar #6 skrivet: 10 jun-07 kl 17:15 »
Min Cizzi, en steriliserad honkatt på snart 10 år kommer hem med huggormar titt som tätt! ibland så stora att hon knappt orkar släpa upp dom uppför trappan till dörren..
Hon har alltid tagit bort huvudet på ormen innan hon kommer hem med dom.. Detta är inte helt kul..
inte för att jag är ormrädd, tvärtom, utan för att  dom väl är frislysta! :-\
Jag fattar inte varför hon jagar orm, men inget annat!
hon tar inte fåglar o knappt möss.. kanske för att jag skrikit åt henne när hon tagit fåglar o andra smådjur..
jag älskar katter men har så svårt för den grymma leken innan bytesdjuret dör :'(
otaliga är de möss o fåglar som fått vila upp sig i min ladugård efter att ha blivit "lekt" med av mina katter..
men sist kom faktiskt åke (kattgubben) hem med en hackspett som var HELT oskadd :D
Åke släppte ner herr hackspett vid mina fötter o gick sen å satte sig vid matskålen som om han ville säga: "du matte, jag har förstått att du inte gillar döda fåglar, så jag hämtade en levande! kan jag få mat nu som tack?" jag lyfte upp hackspetten o kollade så den var ok..
Den satt stilla en liten stund i min hand. sen hackade den till i mitt finger, hårt som attan, å sen flög den iväg. ;D
Åke fick sin mat å alla var nöjda på sitt sätt tror jag :)

TERRIN7A

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 13 jun-07 kl 08:14 »
Hon jagade små söta näbbmöss ett tag hon skrämde ihjäl dom jag hittade ingen skada på dom men hon fick massor av skäll kanske därför hon ger sej på större byten som man inte kan kolla ja ja vad det rör sig i en kattskalle står skrivet i stjärnorna :o

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #8 skrivet: 23 jun-07 kl 23:00 »
efter fyra år i lägenhet så förra året då vi flyttade hit
det första som min "lilla" frasse kom in med var en ödla
och han var så stolt och hojtade vilt på mig
självklart berömde jag honom, ty det är ju deras instinkt
jag berömmer alltid mina katter vad de än kommer med
för jag är ju väldigt tacksam mot de möss de tagit innomhus i vinter  ::)
Men lite läsktigt var det när han kom in med en jättesork..
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Nypålandet

« Svar #9 skrivet: 24 jun-07 kl 16:58 »
Jag har börjat irritera mig lite på min feta katts ovana att fånga fladdermöss. Det verkar kanske lite mindre farligt än att attackera en räv, men han balanserar ju omkring på vindskivan... Har räddat 2 fladdermöss än så länge. Vet bannemej inte hur jag ska få honom att sluta upp med ofoget

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #10 skrivet: 25 jun-07 kl 06:36 »
hur kommer han upp ¨på vindskivan ?
går det att förhindra ?
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Dela detta:

* Inloggade just nu

541 gäster, 1 användare
Nina W

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser