Värmerör 240 w- hur regleras värmen?

Startat av Leva mer, 13 Sep-22 kl 14:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Själv är bäste dräng

Det hade jag inte koll på, här i 3:an har vi 1 kr ungefär. Men du skall se, snart är ni där också... Ni har ju redan fått tokhöjning på kilowattpriset, och värre lär det bli.

torbjorn

kWh-priset var ju högt här en enda dag för några veckor sedan, sen dess har det hållit sig anmärkningsvärt lågt. Just nu 21 €/MWh i alla svenska Eo och även Finland enligt https://www.svk.se/om-kraftsystemet/kontrollrummet/

Hade man varit konspirationsteoretiskt lagd hade man kunnat fundera på om det fanns krafter som hade intresse av att trissa upp elpriserna före valet i syfte att påverka valresultatet...

Själv är bäste dräng

Nog har det varit en hel del dagar ni haft höga kilowattpriser. Och nu när de skall försöka återinföra ett pris i hela Sverige så är det inte Norrlandspriserna som kommer att vara de de väljer.

javill

För frostfritt vatten finns värmeplatta om det kan vara aktuellt. Jag har det här men då vi inte brukar ha det så kallt används den bara sporadiskt. Vet inte hur mycket el den drar.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Skogsvilde

Citat från: javill skrivet 16 Okt-22 kl 13:45
För frostfritt vatten finns värmeplatta om det kan vara aktuellt. Jag har det här men då vi inte brukar ha det så kallt används den bara sporadiskt. Vet inte hur mycket el den drar.
Finns från 10w och uppåt.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Online just nu

534 Gäster, 3 användare
Petter B, Karlsdotter, Hantverkare92
Som ni alla märker ser forumet galet ut just nu. Det är första steget i en stor uppdatering. I dag lördag börjar jag fila på att snygga till det lite så man känner igen sig. Alla buggar och knepigheter skickas gärna till petter@alternativ.nu eller postas i denna tråd  /Petter

* Forum

* Om Tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R