Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Värmerör 240 w- hur regleras värmen?  (läst 2144 gånger)

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14487
    • Östergötland
SV: Värmerör 240 w- hur regleras värmen?
« Svar #20 skrivet: 16 okt-22 kl 01:05 »
Det hade jag inte koll på, här i 3:an har vi 1 kr ungefär. Men du skall se, snart är ni där också... Ni har ju redan fått tokhöjning på kilowattpriset, och värre lär det bli.

torbjorn

  • Inlägg: 13764
    • Medelpad
SV: Värmerör 240 w- hur regleras värmen?
« Svar #21 skrivet: 16 okt-22 kl 08:57 »
kWh-priset var ju högt här en enda dag för några veckor sedan, sen dess har det hållit sig anmärkningsvärt lågt. Just nu 21 €/MWh i alla svenska Eo och även Finland enligt https://www.svk.se/om-kraftsystemet/kontrollrummet/

Hade man varit konspirationsteoretiskt lagd hade man kunnat fundera på om det fanns krafter som hade intresse av att trissa upp elpriserna före valet i syfte att påverka valresultatet...

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14487
    • Östergötland
SV: Värmerör 240 w- hur regleras värmen?
« Svar #22 skrivet: 16 okt-22 kl 09:37 »
Nog har det varit en hel del dagar ni haft höga kilowattpriser. Och nu när de skall försöka återinföra ett pris i hela Sverige så är det inte Norrlandspriserna som kommer att vara de de väljer.

javill

  • Inlägg: 11410
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Värmerör 240 w- hur regleras värmen?
« Svar #23 skrivet: 16 okt-22 kl 13:45 »
För frostfritt vatten finns värmeplatta om det kan vara aktuellt. Jag har det här men då vi inte brukar ha det så kallt används den bara sporadiskt. Vet inte hur mycket el den drar.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Skogsvilde

  • Inlägg: 16989
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Värmerör 240 w- hur regleras värmen?
« Svar #24 skrivet: 16 okt-22 kl 14:51 »
För frostfritt vatten finns värmeplatta om det kan vara aktuellt. Jag har det här men då vi inte brukar ha det så kallt används den bara sporadiskt. Vet inte hur mycket el den drar.
Finns från 10w och uppåt.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

376 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser