Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  superhalt laminatgolv  (läst 3444 gånger)

Lars-Göran

• Torup
    • Halland
superhalt laminatgolv
« skrivet: 20 dec-20 kl 20:21 »
Jag har ett golv i ett rum som är 12 år gammalt .Nu har det blivit jättehalt på ett par ställen ,vad kan det bero på .Ungen som bor i rummet säger att hon inte spillt något och vi har torkat där men inget hjälper .
Även plastmattan i köket har blivit jättehal på ett ställe ,finns det något man kan göra ??.
Fåraherde på "fritiden"  55 blandrastackor

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
SV: superhalt laminatgolv
« Svar #1 skrivet: 20 dec-20 kl 21:31 »
Prova att skrubba med varmvatten och något starkare (gärna alkaliskt) allrengöringsmedel.
Jag har varit med om att parkettgolv har blivit hala på ställen där en matta med gummerad baksida har legat i många år.

Vitis

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 31 dec-20 kl 13:10 »
Jag har ett golv i ett rum som är 12 år gammalt .Nu har det blivit jättehalt på ett par ställen ,vad kan det bero på .Ungen som bor i rummet säger att hon inte spillt något och vi har torkat där men inget hjälper .
Även plastmattan i köket har blivit jättehal på ett ställe ,finns det något man kan göra ??.

Har du använt silikon nånstans i huset? Otroligt små mängder kan göra laminatgolv riktigt blixtrande hala. Många hud-/handkrämer innehåller silikonolja.

Lampolja/paraffinolja kan och bjuda på överraskningar.

Skrubba som Torbjörn säger. Med diskmedel eller allrengöring.

LimJans

• Dalarna
« Svar #3 skrivet: 31 dec-20 kl 16:20 »
Har du använt silikon nånstans i huset? Otroligt små mängder kan göra laminatgolv riktigt blixtrande hala. Många hud-/handkrämer innehåller silikonolja.

Lampolja/paraffinolja kan och bjuda på överraskningar.

Skrubba som Torbjörn säger. Med diskmedel eller allrengöring.

Jag råkade ha sönder en flaska balsamspray som rann ut på ett laminatgolv, trots att jag torkade upp det direkt så blev det halare än en såpad skridskobana.... Maken skulle skoja lite och "göra hockeystopp", han halkade så han landade på skulderbladen.  :o

Dela detta:

* Inloggade just nu

417 gäster, 1 användare
Staem

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser