Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  broccoli  (läst 1772 gånger)

finne-robin

• -
broccoli
« skrivet: 27 maj-07 kl 22:27 »
nån som provat odla från frö... jag förkultiverade inne ..... hade dom inne ca en månad och satte sen ut dem i trädgårdslandet, men int fungerade det....efter första regnet brast de flesta....va ska jag göra??? idag satte jag några i växthuset.

norris

• Norrbotten
    • Sirpa & Hantverket
Re:broccoli
« Svar #1 skrivet: 27 maj-07 kl 22:36 »
Hur stora var dom när du satte ut dom?
Jag brukar plantera ut broccolin när dom är c.10 cm höga och har fått rätt rejäla blad OCH så sätter jag direkt över en fiberduk, som får vara på till framot slutet av juli (jag tar upp den när jag ska rensa och gödsla/vattna). Det brukar funka.  Jag har inte odlat broccoli i växthus så jag vet inte om det går.
                                          / norris

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
Re:broccoli
« Svar #2 skrivet: 27 maj-07 kl 23:29 »
Hej,

Vi odlade broccoli på friland förra året, det gick bra! Vi har gjort likadant nu, de såddes i veckan och har nu fiberduk.

Tillägg: Jag såg efter att jag postat att vi var i rätt olika odlingszoner.. :-[ Mn kommentar var kanske helt irrelevant...
« Senast ändrad: 27 maj-07 kl 23:30 av mille »
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

Dela detta:

* Inloggade just nu

445 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser