Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mystiskt dödsfall i hönshuset  (läst 209 gånger)

Bim Spångberg

Mystiskt dödsfall i hönshuset
« skrivet: 14 apr-20 kl 12:02 »
Jag hittade idag en av mina hönor död och uppäten, hela inkråmet, och huvudet var avbitet. Inne i hönshuset, med automatisk stängning alt öppning. kl 19.00-09.00.
Mina andra 6 hönor och tupp kved chockade. Kan något djur blivit instängt under natten??? Konstigt att bara en höna fick sätta livet till!
Tacksam för tips om vad som kan ha hänt. Vem är anriparen?
Bim

Efwa

• Uppland
SV: Mystiskt dödsfall i hönshuset
« Svar #1 skrivet: 14 apr-20 kl 13:23 »
Att något av misstag blivit instängd och inte kan komma ut, kan du ju troligen släppa. Då borde den ju vara kvar på morgonen när du kommer.

Någon har istället kommit in, gjort detta och stuckit igen. Vissa rovdjur kan ta sig genom automatiska luckor om de inte har rejäl låsning. Andra alternativ är att de klämt sig genom något hål. Om den inte okade äta upp hela hade jag misstänkt ett mindre rovdjur än t.ex räv.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser