Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Omröstning

Vill ni bo med oss?

Ja
2 (100%)
Nej
0 (0%)
Kanske
0 (0%)

Antal personer som röstat: 2

Författare Ämne: Skåne STARTA UPP KOLLEKTIV TILLSAMMANS I NÄRHETEN AV KRISTIANSTAD  (läst 251 gånger)

Pauline Färdow

Skåne STARTA UPP KOLLEKTIV TILLSAMMANS I NÄRHETEN AV KRISTIANSTAD
« skrivet: 19 mar-20 kl 08:07 »
Hej alla! 🌷🌈☀️

Jag och min sambo Samuel är intresserade av att starta upp ett kollektiv någonstans i närheten av Kristianstad (tidigast i början av juni). Denna termin bor och pluggar/arbetar vi i Lund. Vi båda älskar musik, äventyr i skogen och att nörda ner oss i djupa samtal om kärlek och universums mysterium! Samuel arbetar för en ideell förening som heter Positiva pengar och tycker om politik och filosofi. Samuel är dessutom en fena på att föreläsa och underhålla, både på dragspel och enhjuling. Samuel är alltid snabb att rycka in om någon behöver en hjälpande hand! Pauline blir glad när hon får gå på musikal, åka båt och stiga upp tidigt på morgonen och göra yoga. I juni är Pauline präst och hon drömmer om göra kyrkan mer feministisk! 🙋‍♀️

Vi tycker båda om lek och bus, har många olika projekt på gång men uppskattar också att ta det lugnt och bara slappa. Vi vill väldigt gärna bo med människor som kämpar för att göra världen lite bättre på något sätt och som vill dela liv och vardag tillsammans med oss! Och som tycker om vegetarisk/vegansk mat!

Hoppas att ni vill bo med oss! Hör gärna av er med alla möjliga former av idéer och tips!

Vi letar just nu olika boendemöjligheter, här ett mysigt boende vi hittade på en gård!
https://bostad.blocket.se/hyra/lagenhet/sodra-lyngbyvagen-everod/103315?utm_source=blocket&utm_medium=classified&utm_campaign=homead&utm_content=2020-03-09/103315

Shiva Vishnu

Hejsan låter toppen jag är super intresserad . Jag är en kvinna 22 år med min kanin. Vi älskar naturen och lära känna nya människor mycket positiva och öppna . I höst har jag sökt teologiprogrammet jag är också troende. Nu arbetar jag i hemtjänsten o ska göra det i sommar det hade även funkat att bo i KRISTIANSTAD o fortsätta mitt arbete där. Hoppas vi hörs med vänlig hälsning Emma

von tratt

• Skåne
Jag tycker att någon form av kollektiv är en principiellt bra idé. Jag är bunden till Kristianstad genom skolbarn varannan vecka, så det är kul att det finns intresse här! Det är i praktiken mycket som ska stämma, men jag följer tråden :-) .

Kamal Ali

Jag älskar naturen och leva ute i naturen skulle gärna tänka mig vara med
Med Vänliga hälsningar
Kamal Laiby

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser