Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Företag/person som garvar päls/läder  (läst 347 gånger)

Askys

• Södermanland
Företag/person som garvar päls/läder
« skrivet: 29 feb-20 kl 17:29 »
Hej! tänkte se om någon här vet något företag eller person som garvar o gör ordning läder och pälsar? kollade med Tärnsjö's Garveri men de håller inte på med privata garvning längre.

Jag bor runt Katrineholm/Eskilstuna så gärna så nära som möjligt.

Mvh
-Rasmus

Idaandree89

• Jag köper skinnet av dig!
    • Uppland
SV: Företag/person som garvar päls/läder
« Svar #1 skrivet: 01 mar-20 kl 23:28 »
Hej! tänkte se om någon här vet något företag eller person som garvar o gör ordning läder och pälsar? kollade med Tärnsjö's Garveri men de håller inte på med privata garvning längre.

Jag bor runt Katrineholm/Eskilstuna så gärna så nära som möjligt.

Mvh
-Rasmus

Vad är de för pälsar du behöver hjälp med o hur många?
Jag är en Ny börjar  och kan allt gå fel. Men man lär sig.

Askys

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 02 mar-20 kl 13:11 »

Vad är de för pälsar du behöver hjälp med o hur många?

Har inget skin just nu, men folk jag känner här omkring jägare o bönder gör idag inget med dem, de är villiga att höra av sig om de får några efter slakt. Själv håller jag på med läder hantverk så tänkte det kan vara en bra lösning att få tag i läder/päls lite billigare, men har inte direkt möjligheten att ta reda på de själv.

De troliga hudarna som blir är Nötthud, vildsvin, älg och möjligtsvis nått får, men allt det beror på när de slaktar så att säga.

Lena K.L.

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 03 mar-20 kl 17:38 »
Jag brukar skicka till Pälsgarveriet i Flygsfors. Han tar emot fällar av olika djur. Kanske han garvar åxå, jag vet inte.
man harnte roliare´n man jörse

Dela detta:

* Inloggade just nu

221 gäster, 2 användare
Jesus Kristus Är Guds Ord, Liisa

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser