Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kollektiv för självhushållning i eller omkring närke  (läst 307 gånger)

RebeccaRogberg

• Närke
Hej!
Jag heter Rebecca, är 30 år och ganska knasig. Jag har en klok, rolig och mysig dotter på 3,5 år och vi båda letar med lykta efter personer att bo i kollektiv med. Jag och min dotter har fått mersmak på livet på landet med allt vad det innebär och vill dela detta med andra. Jag är en total amatör på det mesta kring självhushållning, jag erkänner! Både kring att sköta en gård, odling och djur- MEN jag älskar utmaningar och vore mäkta glad att få lära mig. Jag känner mig fruktansvärt inburad i stan och vill därför bo utanför Örebro.

Jag jobbar för tillfället på deltid som rektor/förskollärare på en förskola i stan och min dotter går på waldorfförskola. Ibland hoppar jag också in som sjuksköterska på timmar, då det varit mitt tidigare yrke.

Min dotter har jag varannan vecka och vi är ganska lika som personer både vad gäller temperament som intressen. Vi båda älskar att vara i skog och mark, plocka svamp, vandra, leka och utforska. För övrigt tycker vi om att dansa till tusen, lyssna på musik, läsa, pyssla, snacka och gosa. Vi äter vegetariskt, har stor portion humor och drömmer om varsin häst och en hund. Vi är båda högkänsliga och älskar att umgås med andra även om vi båda behöver tid själva, därför behöver vi platser att gå undan till om det blir för mycket.

Vi vill träffa er som också vill dela en vardag där man både har tid själv som för gemenskap, projekt, samodling, samägande och skapande. Där vi har olika styrkor och kunskaper som vi alla använder oss av för att växa och hjälpa varandra. Jag vet sedan tidigare att just Närke brukar vara tyst när det kommer till kollektiv men jag testar i alla fall! ;) :)

/Rebecca

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser