Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Lappland Liten stuga uthyres  (läst 901 gånger)

Pohja

• Lappland
Lappland Liten stuga uthyres
« skrivet: 27 aug-19 kl 18:55 »
En liten stuga belägen i södra Lappland uthyres. Stugan är försedd med el och rinnande vatten.

Ett enda rum med bäddsoffa och kök, spis kylskåp och sådant lyx finns. Närhet till fina fiskesjöar och tillgång till båt och kanot.

Tillgång till mark för odling.

Uthyres för kortare och längre perioder.

Själv bor jag i samma by någon km bort på en gård med odling och djurhållning där det även finns tillgång till bastu som man är välkommen att använda.

Skogsvilde

• Raka puckar!
    • -
SV: Liten stuga uthyres
« Svar #1 skrivet: 29 aug-19 kl 23:40 »
För en sörlänning är Lappland enormt.
Kan du specificera?
Om du skall ut och gå i mörker längs våra vägar utan reflex så kan du fortfarande rädda liv!
Anmäl dig till donationsregistret redan i dag!

Pohja

• Lappland
« Svar #2 skrivet: 02 sep-19 kl 13:02 »
Stugan är belägen ett par mil väster om Åsele

Klasb

• Gotland
« Svar #3 skrivet: 02 sep-19 kl 14:53 »
Värms med åkarbrasor?

Pohja

• Lappland
« Svar #4 skrivet: 02 sep-19 kl 15:47 »
Värms med åkarbrasor?

Ja det är väl upp till den som hyr men jag skulle inte rekommendera det iallafall inte på vintern.

Jag föredrar att man ställer lite bättre och mer heltäckande frågor tar bara en massa tid att svara på dumheter och jag förstår inte varför ni som uppenbarligen inte är intresserade känner ett tvång av att ställa en massa frågor.

Så i fortsättning vill jag endast vända mig till de som är intresserade då jag inte har tid att slösa bort min tid på trams.

Pohja

• Lappland
« Svar #5 skrivet: 07 sep-19 kl 23:27 »
lägger till mer information här.

Så stugan som jag i första hand tänkte hyra ut  för kortare eller längre perioder är som sagt liten 25 kvadrat med ett rum kombinerat kök o sovrum med bäddsoffa. Finns kyl/frys, spis och diskbänk men för tillfället endast rinnande vatten april till november. Uppvärmning med element men tänkte framöver installera en kamin och då finns det tillgång till ved i överflöd. Ingen WC endast utedass. Stugan befinner sig i en by med grannar som mestadels är där på sommaren. Det är ca en km till min gård. Denna stuga är enda stället som är inkopplat till elnätet. Det finns en ladfa intil som jag behöver för höförvaring. Men ladan har fler utrymmen till förvaring och ett garage med elanslutning om man behöver en motorvärmare.

På gården har jag ännu en stuga som jag endast hyr ut under kortare perioder även den 25 kvadrat, kamin, och el via solceller men inte rinnande vatten

I huset där jag själv bor hyr jag även ut rum, men där är standarden låg, inge el, inge vatten men en fin kökskamin i gemensamt kök.

Så har jag även en fäbod byggt av timmer med laxknut mitt i skogen utan väg men nära till fin fiskesjö. Jag behöver byta golvbjälkar men till nästa sommar är den bostadsduglig. Där finns endast en öppen eldstad så bra på sommaren. Har även planer på att bygga en vinterfast stuga i timmer där. För fäboden kräver jag ingen hyra men vill kunna använda stallet där till bete för getter på sommaren och kan behöva lite hjälp att fixa iordning bstället röja sly med mera. Där finns ingen el och ingen mobilteckning.

Så Fäboden ingen hyra och för de övriga kan jag diskutera pris är inte ute efter att tjäna mycket men behöver en del för reparation och kostnader som el. För mig är det viktigare att få lite liv och rörelse i denna ödsliga by än att tjäna pengar. Har ett väldigt stort intresse av att rädda ängar och byggnader och tar gärna emotr hjälp eller erbjuder möjligheter för odling eller byggen. Det finns även möjlighet att bygga sig en egen stuga här.
« Senast ändrad: 07 sep-19 kl 23:32 av Pohja »

Annelie Johnsson

« Svar #6 skrivet: 10 okt-19 kl 12:44 »
Hej

Jag har lite funderingar. Jag undrar om det finns någon kollektivtrafik i närheten av någon av de stugor du vill hyra ut?

I de stugor det inte finns tillgång till vatten finns det vatten att tillgå från bäck/brunn i närheten i så fall?

Tack på förhand!

Mvh Annelie

Pohja

• Lappland
« Svar #7 skrivet: 11 okt-19 kl 09:34 »
Tyvärr finns det ingen kollektivtrafik inom kommunen förutom en ringbuss som går en gång i veckan.in till åsele. En gång i veckan.åker jag själv in till åsele och då får man gärna följa med men behöver man åka dagligen så behöver man nog bil eller cykel. Det är cirka 30 km in till Åsele.

Vatten finns i form av kallkälla i ena gäststugan och i form av bäck vid fäboden varav både med väldigt fint vatten.

Pohja

• Lappland
« Svar #8 skrivet: 11 okt-19 kl 09:41 »
Uppdatering angående fäboden, man kan bo där gratis om jag får lite hjälp med djurskötsel, röjning  reparation och dylikt samt kan ha mina djur där över sommaren. I annat fall hyr jag gärna ut den för en mindre summa, har i så fall fler ställen i skogarna där djuren kan beta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

579 gäster, 6 användare (1 dolda)
mommo, Emelie Rogowski, Granström, Bebj, per.martinsson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser