Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bredgrep  (läst 337 gånger)

Håkan B

• Värmland
Bredgrep
« skrivet: 02 apr-19 kl 19:41 »
Vad har ni för erfarenhet av bredgrep  det finns ju ganska många storlekar mellan 3 till nio tänder?

Skogsvilde

• Raka puckar!
    • -
SV: Bredgrep
« Svar #1 skrivet: 02 apr-19 kl 20:05 »
Den jag har är för smal.
Men jag är mer än väl nöjd med teorin och även rent praktiskt fungerar den riktigt bra.
Dock är det inget redskap jag använder speciellt ofta då våra odlingar blir mer på höjden.
Om du skall ut och gå i mörker längs våra vägar utan reflex så kan du fortfarande rädda liv!
Anmäl dig till donationsregistret redan i dag!

Håkan B

• Värmland
« Svar #2 skrivet: 02 apr-19 kl 21:45 »
Den jag har är för smal.
Men jag är mer än väl nöjd med teorin och även rent praktiskt fungerar den riktigt bra.
Dock är det inget redskap jag använder speciellt ofta då våra odlingar blir mer på höjden.
Hur många tänder har du på din det finns allt i från 3-9 tänder ?

Skogsvilde

• Raka puckar!
    • -
« Svar #3 skrivet: 03 apr-19 kl 12:34 »
Hur många tänder har du på din det finns allt i från 3-9 tänder ?

5 tänder.

Men det är inte så man ska räkna.
Utan det som är viktigt är ens axelbredd.
Är grepen så pass bred att pinnarna man håller i är bredare än ens axlar och gärna höfter så blir redskapet lätt och behagligt att jobba med.

Håll överarmarna rakt ner, underarmarna i 90 grejer ut och sedan mäter man mellan handryggarna.
Om du skall ut och gå i mörker längs våra vägar utan reflex så kan du fortfarande rädda liv!
Anmäl dig till donationsregistret redan i dag!

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser