Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "Mjäll" på kanin  (läst 2452 gånger)

Zingo o Zelda

  • Gäst
"Mjäll" på kanin
« skrivet: 17 maj-07 kl 13:54 »
Skulle behöva hjälp. Vår kanin, som är 7 år, har fått "mjäll" på ryggen. Det har blivit likt sprickor i nacke och övre rygg och han flagnar kraftigt. Han verkar dock inte må dåligt av det. Vad bör och ska vi göra? ???

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:"Mjäll" på kanin
« Svar #1 skrivet: 17 maj-07 kl 14:21 »
Låter som svamp, prova att bada honom i Fungoral schampo, finns receptfritt på apoteket.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Zingo o Zelda

  • Gäst
Re:"Mjäll" på kanin
« Svar #2 skrivet: 17 maj-07 kl 16:26 »
Tack för tipset. Imorgon dag är det jag som går till apoteket och köper hem schampot. Jag hoppas det hjälper.

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:"Mjäll" på kanin
« Svar #3 skrivet: 17 maj-07 kl 17:34 »
Tack för tipset. Imorgon dag är det jag som går till apoteket och köper hem schampot. Jag hoppas det hjälper.
Kostar inte många tior och kan vara värt att pröva. Har haft svamp på några av mina och schampot funka perfekt.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Sally

  • Inlägg: 641
Re:"Mjäll" på kanin
« Svar #4 skrivet: 17 maj-07 kl 20:18 »
Hej! Jag tycker det låter precis som mjällkvalster. Om du använder sökfunktionen hittar de en del motmedel mot det.

Sally
Går det...så går det!

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:"Mjäll" på kanin
« Svar #5 skrivet: 08 jun-07 kl 17:33 »
Berätta hur det går och om det hjälpte!
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

741 gäster, 2 användare
Be, isa

* Forum

* Om tidningen Åter



- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser