Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bur - Galler lr skiva?!  (läst 995 gånger)

Disney

• Gäst
Bur - Galler lr skiva?!
« skrivet: 16 maj-07 kl 08:47 »
Har en liten fråga till er alla kunniga här vad gäller mitt burbyggande!  :)
Har tänkta att dela av mina burar med galler/nät istället för att ha en helt täckt vägg. Är det bra eller mindre bra utifrån kaninens bästa att de har kontakt med varandra, dvs genom näten? Eller blir kanske hona med ungar störda av att ha den "kontakten" med sin burkompis? Eller är det bara positivt att de ser sin granne? (Givetvis har honorna fortfarande "täckta" bon där de inte blir störda av ev granne...) För mig känns det som om kaninerna skulle må bäst av att ha den kontakten med en annan kanin, men det finns väl säkerligen argument till att inte ha det så...?!
Vore kul att höra era åsikter om detta...

Kerstin Linnea

Re:Bur - Galler lr skiva?!
« Svar #1 skrivet: 16 maj-07 kl 14:02 »
Du kan inte ha hanne brevid hona, då hannen kan "komma åt" genom
gallret...Jag vet om en hanne som gnagde sig ut genom kycklingnät och hoppade ner på golvet för att uppvakta en hona genom gallret.. ;D
Tyvär så var det inte så bra då den hannen hade bettfel...

Disney

• Gäst
Re:Bur - Galler lr skiva?!
« Svar #2 skrivet: 16 maj-07 kl 22:23 »
Tack för ditt svar...Denna delning gällde hona + hona... Samt rejält "svetsgaller"/nät, så jag tror inte chansen är så stor att ngn kanin lyckats bita sönder nätet. Fast, djur är ju djur...!!?? :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

527 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser