Jag håller nog med ovanstående om att det blir snyggast att virka en kant, men det kan i sin tur bli att det ser bubbligare ut. Det beror på att virkningen och stickningen inte får samma hårdfasthet.
Det du kan prova (om det nu inte skulle bli bra med virkning) är att plocka upp maskor med en rundsticka. Ta varje sida för sig. Sticka ett par varv med fasta maskor och gör en extra maska i varje hörn. Skulle inte heller det bli bra finns ännu ett virktips och det är att göra luftmaskbågar som du sedan virkar ihop rutorna med. Ta och gör en luftmaskbåge på 1 fm i den stickade maskan, 3 luftmaskor, hoppa över 2 stickade maskor och gör en ny fastmaska i nästa stickade maskan. I hörnet på rutan gör du sedan såhär 1 fm i den stickade maskan, 3 luftmaskor, 1 fast maska i samma maska som föregående fasta maska. Sedan virkar du ihop med luftmaskorna som kommer att bli på nästa ruta.
Jag hoppas att du får till det annars får du maila mig så kan du skicka rutorna till mig ska jag virka ihop, eller sticka ihop, dem åt dig.....alldeles gratis