Dela detta:
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Åland Hustomte sökes till vintern  (läst 813 gånger)

Stormskärsmaja

• Åland
Åland Hustomte sökes till vintern
« skrivet: 23 aug-18 kl 14:16 »
Reumatiker med gård ute i Ålands skärgård här. Mår fint sommar och höst men vinter och speciellt vårvinter är ett h-vete. Leker med tanken att tillbringa ett par månader i ett varmare land denna vinter men så är det gården och djuren. Finnes diverse byggnader i gott skick samt arrendemarker. 7 hästar och ett gäng höns. Gammal traktor Mitt ute i naturen men ändå nära till butik och färjfäste, vi har goda förbindelser till fasta Åland. Så min fundering -finns det någon som vill bo här på gården? Som är händig och van vid djur? Mina barn bor i närheten och kan stötta, men jobbar och kan inte bo här. Hästarna är unga och jag låter inte andra rida dem så ingenting för dig som vill komma på gratis ridsemester. Däremot perfekt för dig som jobbar /studerar på distans eller kanske har en egen häst. Huset är vedeldat, hästarna matas med traktor (storbalar), vattnet kan frysa etc och jag kommer att behöva både referenser och en del kontakt innan då det är mitt hem det gäller. Men kanske du/ ni finns någonstans därute? Ta kontakt om det känns lockande!

skogsmalin

SV: Hustomte sökes till vintern
« Svar #1 skrivet: 13 sep-18 kl 21:47 »
Hej! Det här lät ju lite spännande, jag vet inte om jag är den rätta men svarar iaf och se var det tar vägen... Jag är Malin, 34 år, flyttade till ön 1 April med min familj. Jag är uppvuxen på landet (i skogen) och van med djur. Min pappa var lantbrukare när jag var barn och har alltid haft djur omkring mig på ett eller annat sätt.

Vilken ö bor du på och hur stort är ditt boningshus?

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Nyheter

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser