Huvudmeny

Texel

Startat av a.falck, 07 Apr-18 kl 21:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

a.falck

Hej. Någon som har korsat sina texeltackor med en gottlandsbagge med ett lyckat resultat. Skriv gärna slaktvikter och bifoga gärna en bild om ni har. Mvh

Postat med Alternativ.nu´s app

a.falck

Citat från: a.falck skrivet 07 Apr-18 kl 21:08
Hej. Någon som har korsat sina texeltackor med en gottlandsbagge med ett lyckat resultat. Skriv gärna slaktvikter och bifoga gärna en bild om ni har. Mvh

Ingen?

Själv är bäste dräng

Nja, jag har ju gjort det men inte fört bok på det. Tackorna blev trevliga till humöret och ger fina lamm, men de har dåliga horn och skulle väl ligga mellan gute och texel om jag slaktade dem. Kanske lite mer åt gutehållet i kropparna. Jag levererar inte till slakteri längre, utan slaktar bara för husbehov så jag bryr mig inte mycket om slaktvikter längre. Dessutom så släpper jag fåren på dåliga beten om man skall sträva efter tillväxt...

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Online just nu

392 Gäster, 1 användare
Oskari
Som ni alla märker ser forumet galet ut just nu. Det är första steget i en stor uppdatering. I dag lördag börjar jag fila på att snygga till det lite så man känner igen sig. Alla buggar och knepigheter skickas gärna till petter@alternativ.nu eller postas i denna tråd  /Petter

* Forum

* Om Tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per