Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vill nystarta "mini-kollektiv" i radhus Nyköping  (läst 477 gånger)

Maggot Biggot

Vill nystarta "mini-kollektiv" i radhus Nyköping
« skrivet: 17 dec-17 kl 19:17 »
Jag och min lilla familj, min karl, min son på 1,5 år och sedan en till bebis som kommer nästa år. Vi vill dela vårt radhus med en-två-tre personer till gärna med barn. Vi är intresserade av gemenskap och samarbete i trädgård samt med matlagning och kanske andra kreativa roliga saker. Vi har en liten trädgård och en bod för hantverk och är öppna för att skaffa husdjur men vi har ju ingen bondgård utan det är ett radhus i Oppeby i Nyköping. Jag vill kalla det för "mini-kollektiv" och hoppas på att få flera gäster som kan leva om och hjälpa detta kollektiv till att frodas! I framtiden ska vi ha solpaneler och kanske undersöka hur långt vi kan gå vidare med självförsörjning i samhället vi bor i när vi vill ha ett gemensamt växthus i föreningen och kanske gemensam kompost etc... en framtidsvision som börjar med det minsta och sedan blir större!

Smsa om det låter intressant på 0709370191

Dela detta:

* Inloggade just nu

183 gäster, 9 användare (4 dolda)
Bösahusarn, Lennart MÃ¥rs, DennisCA, Gröfre Slissing, Majblomma

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser