Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  All denna längtan...  (läst 1431 gånger)

Alvaskogen

• Närke
All denna längtan...
« skrivet: 31 jul-17 kl 11:46 »
Det känns nästan ouppnåeligt, men...någonstans där ute måste det väl finnas en man som har samma tankar och drömmar som jag?

Jag längtar till stillhet och ro, till naturen. Till en naturlig dygnsrytm.
Bo långt bort vid vägs ände, djupt inne i skogen.
Litet och enkelt utan onödiga grejer. Offgrid i så mycket jag kan.
Med grönsaksland och höns och kanske getter?
Hårt arbete, javisst, men åt mig själv. För oss.
Jag längtar efter att skala bort så mycket av "bruset" omkring mig. Mejsla fram det som verkligen är viktigt.
Helt självförsörjande blir jag nog aldrig och jag tycker om mitt "alldeles vanliga jobb" (och pengar måste man ju ha) men jag vill skifta fokus mycket mer från det "vanliga" livet till ett alternativ liv. Mycket, mycket mer.
Och åh så gärna jag skulle vilja dela det med någon...
Någon som delar mitt intresse för självhushållning och kärleken till naturen. Som precis som jag mycket hellre går i skogen än i butiker och inte tillbringar hela kvällar i soffan, slötittandes på meningslösa tv-program. Jag älskar djur och natur och tillbringar det mesta av min tid utomhus.
Jag tycker om att laga mat, baka. I år provar jag olika "ogräs".
Jag tycker om att gå genom skogen ner till sjön och bada, ofta. Följer du med? (Kanske drar vi upp en fisk till middag?)
Tillsammans, med frihet och självständighet.

Skogen...lantlivet...är där jag hör hemma. Blommorna, gräset, suset i granarna, stjärnhimlen, tallhedarna, sjöarna.
Naturbarn, livsnjutare, en hippiesjäl född i fel tid. Lever här och nu, ända ut i varenda cell i kroppen. Röker inte och dricker sällan alkoholhaltigt innehåll - jag berusar mig på glädje istället.
Stressa och jaga prylar får andra göra.  Jag trivs bäst i skogen. På landet. Gräva, så, skörda. Slå i en spik i det som behöver fixas. Fiska. Plocka bär och svamp. Koka sylt. Njuta av soluppgången tidiga sommarmorgnar. Sitta på bron med en kopp kaffe och korsord.
Älska, skratta, leva, upptäcka, njuta!

Jag är 46 men din ålder är inte viktig. Gemensamma intressen, drömmar och mål är det som räknas.
Mina "tältpinnar" är för närvarande nedslagna i Närke, men det är tillfälligt och jag är absolut flyttbar.

Skogsola

• Gäst
SV: All denna längtan...
« Svar #1 skrivet: 31 jul-17 kl 14:24 »
 Känner vi varandra kanske? Om du är en intensiv "baderska"?  :D

Skogsola

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 31 jul-17 kl 14:45 »
Fint skrivet var det i vart fall... :)

Alvaskogen

• Närke
« Svar #3 skrivet: 31 jul-17 kl 15:02 »
Du har pm.  :)

Skogsola

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 01 aug-17 kl 18:16 »
 Fy på dig Anders! Man ska inte avslöja någon på ett sånt här ställe. (:)

Körven

• Värmland
« Svar #5 skrivet: 01 aug-17 kl 20:04 »
Fasen trodde det var ett personligt medelande.
Jag har ingen större vana av sådana medelanden.
Agent i underlättelsetjänsten.
Lurar aldrig den fattige eller förför gammla kärringar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser