Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  jobba hemifrån  (läst 4284 gånger)

hanzzon

• Livet på ett torp
    • Västmanland
    • Sadelmakarns Torp
jobba hemifrån
« skrivet: 25 aug-04 kl 15:10 »
jag skulle helst av allt vilja jobba hemifrån.
då skulle jag få mer tid för mina djur. men hur gör jag??
vad kan man jobba med hemifrån.
kom med BRA förslag!!
funderade ett tag på att öppna ett småvilt-jourhem, men det tjänar man ju inga pengar på.
suck... vad göra...

Neiklot

• Gäst
Re:jobba hemifrån
« Svar #1 skrivet: 25 aug-04 kl 20:23 »

Har du kunskap om djurvård?
Isåfall tycker jag din idé verkar toppen.

Även om det är mycket jobb och låg lön.

För det viktiga är att man börjar någonstans.
Man kan inte både få båten färdig och ro jorden runt med den under samma dag.

:)

Häxan

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 25 aug-04 kl 22:36 »
kolla ildiko.algemo@telia.com, kanske något för dej.
Tänk om vårt samhället gett dej ekonomisk möjlighet till att kunna bedriva det du sysslar med?
Kanske det finns en paragraf där du kunde ägna dej åt småvilt-jourhem? Kolla upp detta. Att bevara har ju blivit "modenycker"
Lycka till, Häxan
« Senast ändrad: 25 aug-04 kl 22:48 av Häxan »

asfaltsbarn

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 29 sep-04 kl 15:10 »
HÄXAN: kolla ildiko.algemo@telia.com, kanske något för dej.

Jag har kollat in det där. På vanlig svenska brukar man kalla det för "pyramidspel" och kan komma i form av kedjebrev. Sådana har jag sett hundratals versioner av förut, med allt från bantningspiller till sit-up-maskiner. Det bygger på en ständig tillförsel av nya lättlurade idioter till systemet, som torskar, medan de som hängde på först är de som tjänar pengarna. Andra moderna exempel är "aktiespekulation" och "kapitalism" som också bygger på ständig tillväxt, vilket inte är förenligt med ett hållbart samhälle, varken ekologiskt eller socialt.

Achtung! med andra ord.

skaane

« Svar #4 skrivet: 04 maj-05 kl 11:24 »
 :)Familjehem
Varför inte slå två flugor i en smäll när du/ni väljer att vara hemaretare. Det finns ett mycket stort behov idag av familjehem, dels till barn och ungdomar dels till vuxna. Vi har själva varit familjehem till vuxna missbrukare under ganska många år och det har fungerat mycket bra. Många tror att det är en stor belastning att vara familjehem till vuxna, men vi tycker att det berikat oss och fått oss att växa som människor. Att kunna ge en ny start till en annan människa kan väl inte göras på ett bättre sätt än just att lära ut eller ge del av självförsörjning. Man ska naturligtvis känna för uppgiften och gå igenom utredningen, annars handlar det mest om att vara medmänniska. Om du är intresserad så kontakta olika kommuner eller sök nätet på familjehemsorganisationer.
Lycka till!

Dela detta:

* Inloggade just nu

1065 gäster, 2 användare
Karlsdotter, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser