Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Vagnskollektiv i närheten av Göteborg  (läst 1463 gånger)

Angertuva

Västergötland Vagnskollektiv i närheten av Göteborg
« skrivet: 22 okt-16 kl 01:43 »
Intresse koll!
Är det någon som längtar efter att bo i en fin bo-vagn på en gård i skogen?
Vi söker någon som vill flytta hit helst med häst eller annat betesdjur.

Vi bor på en gård/vagnskollektiv i skogen i Ale kommun (ca. 4 mil till Göteborg,
3,5 mil till Alingsås, 4,5 till Trollhättan) 1 km. till helt okej kollektivtrafik.

Här finns: en fin vagn som snart står tom.
I  vagnen finn det vedkamin men också el.
På gården finns kök och gemenskapsrum, ute toa, dusch, tvätt, odlingsmark, växthus, hagmark samt
möjlighet att hyra stallplats.

Vi söker:  en sympatisk, ansvarsfull och självgående person, helst med kollektiv vana. Som tycker
det är givande med gemenskap och tillsammans projekt tex. ved, odling m.m
Samt inte räds enkel  standard

Intresserad??
Hör gärna av dig, skriv några rader om dig, och dina visioner.

Ha det bäst!       Mickelsdammskollektive

Pontus Carlsson

• Västergötland
SV: Vagnskollektiv i närheten av Göteborg
« Svar #1 skrivet: 16 mar-17 kl 14:45 »
Hej Mickeldammskollektivet!

Jag är väldigt sugen på att bo hos er. Har i ett par år längtat till att bo utanför staden men ändå med möjlighet att ta mig in till stan. Vill hitta en plats med ett sammanhang som känns stabilt och långsiktigt.
Jag har tyvärr inga djur att bidra med men har andra trevliga egenskaper! Jag älskar att laga mat (vegansk), tycker husliga sysslor är avkopplande som t ex vedhantering och odling. Jag är byggnadsvårdare så att ta hand om byggnader eller göra nya är alltid kul. Annars är klättring och friluftsliv mina största intressen. Jag har bott kollektivt på olika sätt sen jag flyttade hemifrån för 11 år sen :) Jag uppskattar att ha gemensamma aktiviteter och dela på ett hem.

Just nu bor jag i Gbg och jobbar i ett hantverkskooperativ som inriktar sig på byggnadsvård. Får ta en del uppdrag på andra orter så vissa perioder är jag bara hemma på helgerna.

Om vagnen redan är tagen så undrar jag om det finns möjlighet att komma till er med en egen vagn? Eller finns det möjlighet och plats till att bygga en där? Hur många är ni som bor där? Oj vad många frågor jag har.
Ni kan väl maila mig så vi kan pratas mer!

ekopontus@gmail.com

Ha det gott!
/ Pontus

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser