Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  problem med ögat  (läst 1579 gånger)

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
problem med ögat
« skrivet: 21 apr-07 kl 13:12 »
min kanin har fått något probelm mde ögat, jag upptäckte det idag. han varar kraftigt. ajg tvättade rent med sårtvätt i morse och tre timmar senare hade ögat varat igen. Någon som har något tips på vad det kan vara och vad man kan göra ? När man trycker snett till höger under ögat så kom det mycket var så ajg vet var varet kommer ifrån,men det är jobbigt att se honom sån. han verkar inte ha ont, för han reagerar inte när jag tvättar och klämmer, men han är svullen ruint ögonen.
jag har haft ihop honom med honan under en helg, och det verkade gå bra, men det kan ju ha hänt något när jag inte såg det. men det var nu tre veckor sedan, isåfall bode jag ha märkt något tidiagre...... finns det något man kan göra utan att åka till veterinären.....
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Insanity

Re:problem med ögat
« Svar #1 skrivet: 21 apr-07 kl 13:35 »
Det låter ju helt klart som ögoninflammation.
Jag hade åtminstonde ringt veterinär och rådfrågat, det låter ju inte så trevligt det där och ögondroppar kanske behövs..  :-\
Har hästar, hundar, katter, höns och kaniner.

Hjälp ett djur! http://www.livlinan.be

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #2 skrivet: 21 apr-07 kl 13:58 »
jag får knakse ta och göra det, vill hrlst inte åka in med honom nu på helgen, då kan de verklige ta bra betalt.....
ALLA är välkomna !

Insanity

« Svar #3 skrivet: 21 apr-07 kl 14:00 »
Ja, fy, då är de allt annat än billiga.
Men ring in och kolla med dom, det finns ju receptfria ögondroppar, kommer dock inte ihåg namnet på den..
Har hästar, hundar, katter, höns och kaniner.

Hjälp ett djur! http://www.livlinan.be

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #4 skrivet: 21 apr-07 kl 14:19 »
jag ska prova med noviform salva mot ögoninflammation. har skickat bud till apoteket. någon som har någon erfarenhet av den?
ALLA är välkomna !

A9kha

« Svar #5 skrivet: 22 apr-07 kl 00:27 »
Den brukar man få både till folk och fä  ;D
Så det borde fungera tycker man :-X

Våmhuskullan

• -
« Svar #6 skrivet: 22 apr-07 kl 08:57 »
det låter som det är en vagel han fått...typ att tårkanalen är stängd pga "något"...ja jag vet inte varför det blir så..
jag brukar få så då jag är förkyld eller har allergiperiod..jag bara trycker ut det ett par ggr om dagen och baddar med kokt vatten alt 1 L koktvatten+1 tsk salt. det ger med sig efter någon dag....
fast det är bara min erfarenhet alltså!

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #7 skrivet: 22 apr-07 kl 11:05 »
jag har efter mkt tvättning och uttryckning nu verkar ge med sig lite, mi bror ska komma med salvan idag, men det verkar redan mkt bättre. det kommer inget var längre när man trycker under ögat,
jag var lite orolig för min fina pojke ett tag....
ALLA är välkomna !

uffeoanette

« Svar #8 skrivet: 22 apr-07 kl 19:57 »
Hade en kaninunge i vintras som hade igenklippat öga. Baddade ögat med tops och ljummet vatten i ca. 2 veckor och nu är ögat jättefint.

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #9 skrivet: 22 apr-07 kl 22:18 »
Hej!

Har hört att man forskar på kaninögon, eftersom de är så lika människans. Där ser man  ;)

Edgar

Dela detta:

* Inloggade just nu

553 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser