Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp oss timra upp en timmerstomme!  (läst 760 gånger)

Ylvalifalk

• Småland
Hjälp oss timra upp en timmerstomme!
« skrivet: 26 maj-16 kl 21:35 »
Hej!
Vi söker dig/ni som vill hjälpa till att timra upp ett gammalt timmerhus som vi plockade ner för ett par år sedan. Vi bor i södra Småland och håller på att utveckla en kretsloppsgård. Timmerhuset kommer att bli en slags kurslokal där vi i första hand tänkt erbjuda människor i trakten att komma och öva Mindfulness enligt MBSR tillsammans med oss.

Många idag känner stor stress och folk går in i väggen på löpande band. Jag och min man har byggt upp den här gården med mycket hårt arbete under de senaste 6 åren och skaffat oss den kunskap och de utbildningar som krävs. Egentligen var planen att vi skulle bygga upp timmerhuset själva men mycket har gjort att vi nu vill be om hjälp från någon som vill bidra till vårt syfte.

Många människor drabbas även av olika sjukdomar och kroniska besvär som kan vara svåra att få hjälp med i läkarvården. Timmerhuset kommer också att bli en plats dit man kan komma med sina bekymmer eller sjukdomar för att få hjälp genom olika behandlingsformer så som zonterapi, ortobionomi, akupunktur, massage m.m.

Du eller ni som kommer ska ha erfarenhet och kunskaper som krävs för att arbeta självständigt med att timra upp huset även om vi kommer att vara arbetsledare och hjälpa till så mycket vi kan. Grund av granit ligger redan färdig på en bädd av makadam. I första skedet handlar det om att få upp stommen och bygga taket. Sedan är tanken att det ska kunna stå så tills vi är i fas med våra liv för att fortsätta med inredning, fönster, isolering, vatten osv.

Som ersättning erbjuds ni hälsosam vegetarisk och ekologisk mat (hemslaktat kött finns om det önskas) och logi i form av tippi-tält omgiven av nyetablerad skogsträdgård och skogar, med utsikt över dammarna och gröna fält. Ni är välkomna att lära sådant som försigår på gården såsom biodling, surdegsbrödsbak, odling, örter, mjölkning och ystning m.m.

Jag erbjuder också behandlingar så som zonterapi eller någon annan av de terapiformer som jag behärskar, beroende på behov och önskemål. Ni kan läsa mer om detta på min hemsida www.jordibalans.se

Självklart kan vidare ersättning även diskuteras om det är det som avgör för just dig. Hör av dig till oss och berätta mer om dig själv om detta låter intressant.

Det bästa är att ringa min man Dagar på telefon 0733 54 17 58. Ni kan också mejla info@gardenbergsnas.se eller ringa till mig på 076 803 7708
Läs mer om oss på www.gardenbergsnas.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

303 gäster, 4 användare
fraxinus80, statustrött, Friden fri, Earthbridge

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser