Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur gamla blir höns?  (läst 17217 gånger)

Dunan

• Uppland
Hur gamla blir höns?
« skrivet: 20 maj-16 kl 11:46 »
Jag fick några gamla hönor för 2år sedan som dom trodde va runt 7år då. Dom är väldigt sociala och trevliga men dom har aldrig värpt sen kom hit. Vid vilken ålder slutar hönor värpa? Dom går med mina andra höns och äter granngårdens värpfoder. Det har ingen betydelse att dom inte värper, dom lever livets goda dagar å njuter men det hade varit intressant å veta mera om deras ålder. Dom är orpingtonhöns, blandisar maran/isbar // tacksam för svar 😊

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
SV: Hur gamla blir höns?
« Svar #1 skrivet: 21 maj-16 kl 00:11 »

Har en gammal dam nu som är 16 år  .En tidigare höna blev 18 år. Finns säker de som har äldre höns än så
Jag har en som värper som är 10 år men det är väldigt individuelt då några som  `bara ´ är 5 år slutat värpa  Tror inte det är ras relaterat
  MvH Cokett
Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

sonja på slätten

• Halland
« Svar #2 skrivet: 22 maj-16 kl 07:54 »
Den av mina hönor som blivit äldst var en dvärgkochin som blev 15 år. De  sista åren värpte hon bara enstaka ägg,  bara tillräckligt för att bli ruvlysten och allra sista tiden inga alls. Jag har även haft en dvärgwyandotte som blev 14 år, hon värpte inte det sista året, och hon antog då lite tupp-lika drag,  blev t.ex väldigt glansig.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dunan

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 06 aug-16 kl 22:03 »
Spännande å veta. Tänkte om dom behöver något extra tillskott när dom blir äldre? 😊👍

Dela detta:

* Inloggade just nu

558 gäster, 1 användare
Beverlyfeete

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser