Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Luftfuktighet sista dagarna?  (läst 1027 gånger)

Mammamu/78

• Västmanland
Luftfuktighet sista dagarna?
« skrivet: 13 maj-16 kl 14:21 »
Jag har en king suro äggkläckare och jag undrar om någon har erfarenhet av att kläcka ankägg med en sådan. Enligt instruktionerna till kläckaren ska luftfuktigheten vara på 65 de sista dagarna. Nu har jag dock googlat lite och sett att många rekommenderar så hög luftfuktighet som möjligt. Räcker 65 eller ska jag höja till typ 75-80?

Gilbert

• Gäst
SV: Luftfuktighet sista dagarna?
« Svar #1 skrivet: 14 maj-16 kl 16:02 »
De tre sista dagarna lägger du äggen ner och tar bort avgränsarna plus kopplar bort kuvösen från gungan. Sedan kan du skruva upp HR till 65 och spraya rent vatten med en sprayflaska 3 ggr om dagen så att HR går i taket.
Du lyfter locket och sprayar 5-6 gånger över hela insidan där äggen ligger och lägger på locket igen.
Det räcker och fungerar.

Mammamu/78

• Västmanland
SV: Luftfuktighet sista dagarna?
« Svar #2 skrivet: 14 maj-16 kl 19:09 »
Tack för svar! Då gör jag så!  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

722 gäster, 3 användare
ToJo, Jinjer, Juliatek

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser