Tipsa på plocksidan i nästa Åter!
Goda nyheter, smarta självhushållarknep och roliga händelser.
Maila petter@alternativ.nu Gärna med bild.
Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Själsfrände - finns du?  (läst 2391 gånger)

Arco Iris

• Gäst
Själsfrände - finns du?
« skrivet: 09 maj-16 kl 20:46 »
Ibland, som nu, när våren är här... och sommaren på väg... undrar jag vart min själsfrände finns? Om han nu finns, vill säga.

Eftersom jag så gärna vill att han ska ha alternativa värderingar, så provar jag att lägga ut en tråd.

Vem är då jag som skriver? Jag är kvinna (45). Lever alternativt och är nöjd med ett enkelt liv. Bor i litet vackert ruckel i skogen där jag odlar grönsaker och känner mig rätt så nöjd med att vistas där för det mesta. Jag älskar min plats på jorden, den är det vackraste jag vet. Trivs med ensamhet och egentid. Men mest av allt vill jag dela den här stunden med en likasinnad.

Mina ambitioner är att utvecklas på det personliga och inre planet (karriärsplaner har jag visst aldrig haft)... Är ganska kreativ, hälsosam och gillar speciellt katter. Tycker mycket om att pyssla med lite av varje och arbeta med kroppen. Samtidigt som jag kan uppskatta stillheten oerhört mycket och även trivas med att göra absolut ingenting. Känner mig fullständigt fri att leva mitt liv såsom jag vill och drömmer om. Vet att allt är möjligt, att det endast är mina tankar som sätter gränser. Vill gärna forma mitt liv tillsammans med någon, som också är fri och kan tänka självständigt.

Då jag verkligen älskar det här livet, jorden och allt som här lever... så har jag valt att inte äta kött. Vill gärna komma i kontakt med någon som förstår mitt val.

Jag är glad för det mesta. Men, liksom de flesta, innehåller jag känslornas hela spektrum. När jag är glad är jag glad. När jag är ledsen så tillåter jag mig att vara det. Det är oerhört spännande och omtumlande att vara människa. Är så tacksam för min existens! Men har kommit fram till att det nog skulle kännas större och kanske än mer berikande att vara två. Så, om du tilltalas av något jag skrivit - hör av dig!

Hoppas vi hörs!

Iris

luftballong

• Östergötland
SV: Själsfrände - finns du?
« Svar #1 skrivet: 12 maj-16 kl 00:28 »
Lycka till! (Hade jag varit man hade jag svarat):)

Husky 400

• Västerbotten
« Svar #2 skrivet: 14 maj-16 kl 14:14 »
Hej!  Var någonstans i landet bor du?

Arco Iris

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 15 maj-16 kl 18:47 »
Wherever my heart is - that´s my home.

Wherever I lay my hat - that´s my home.

Wherever my cats go - that´s my home.

Jag är hemma i mig själv. Rörlig och flyttbar. Därför har jag inte skrivit vilket landskap jag befinner mig i... eftersom många tycks begränsas av geografin och kanske låter bli att ta kontakt då. Jag tror inte på avstånd och begränsningar. Jag vill nämligen tro att möten är möjliga mellan människor som är ämnade att träffas, oavsett geografi och avstånd.

Iris

kruse

• Övriga världen
« Svar #4 skrivet: 16 maj-16 kl 09:37 »
Här en hundmänniska som äter kött! Jag gillade ändå din annons Arco Iris...i regnbågen finns alla färger :)

Hederahelix

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 16 maj-16 kl 14:46 »
Din annons hade jag nästan kunnat skriva själv. Med andra ord; jag känner igen mig i mycket. Men nu är jag inte man, dessvärre.
Hoppas att ni möts, du och din själsfrände! :)

Normann

• Norge
« Svar #6 skrivet: 28 maj-16 kl 14:06 »
Hei
Det var en fantastisk text du har skrevet,kunne skrevet noe av det samme selv.
Jeg er en Normann på 50 år med samma interesser så skriv gjerne til meg hvis du vil.

Varghjärta

• Utveckling, utmaningar, lärdom och äventyr!
    • Västerbotten
« Svar #7 skrivet: 24 jul-16 kl 16:15 »
Wherever my heart is - that´s my home.

Wherever I lay my hat - that´s my home.

Wherever my cats go - that´s my home.

Jag är hemma i mig själv. Rörlig och flyttbar. Därför har jag inte skrivit vilket landskap jag befinner mig i... eftersom många tycks begränsas av geografin och kanske låter bli att ta kontakt då. Jag tror inte på avstånd och begränsningar. Jag vill nämligen tro att möten är möjliga mellan människor som är ämnade att träffas, oavsett geografi och avstånd.

Iris

Ta med dig katterna - och kom och hälsa på mig och mina hundar! Här finns gott om möss. Själv är jag vegetarian, sedan ca 30 år tillbaks. Jag flyttade hemifrån - och blev munk, i Indien, då jag var 16 år. Kom tillbaks till Sverige vid 27 års ålder. Pluggade några år (mest matematik och lingvistik) - men har aldrig velat göra nån slags karriär (eller ens jobba för pengar). Och så flyttade jag ut i skogen, skaffade hundar (och har tidigare haft katter också). Så mina hundar är lite kattvana, en del av dem åtminstone. Jag gick faktiskt i skaffa-katt-igen-tankar precis nu i dagarna... Lever enkelt. Trivs utmärkt med det. Lever för att utvecklas, på det inre/ andliga planet. Vidga mina vyer.

Mitt hus är också lite av ett "ruckel". Men hundgårdarna är finfina! Och naturen runt om är oslagbar.

Själsfrände vet jag inte - men vi har antagligen mycket att prata om, mycket gemensamt i värderingar och livsstil...

Som barn hade jag två drömmar:

Bli munk/ yogi i Indien. Finna min guru. Mina andliga rötter. Rota fram de rötterna - och sätta fart på grodden!
Flytta långt ut i skogen - och skaffa många hundar.

Jag gjorde det första först. I 12 - väldigt betydlesefulla och utvecklande, karaktärsdanande - år. Och det andra nu, också i 12 år. Det kommer bli några år till, så länge mina hundar behöver mig...
Tillbaks på min ensligt belägna skogsgård, uppe på en höjd, mellan ett stort träsk och en liten skogstjärn, omgiven av tallskog och berg! Tillsammans med nio underbara hundar. Har tidigare levt som (hindu)munk, i Indien, under många år... Återvänder nog dit, så småningom.

Dela detta:

* Inloggade just nu

213 gäster, 8 användare (1 dolda)
Thomas_, Klasb, per.martinsson, TEF 20, alternaiv, båten, däkan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser