Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kattfälla  (läst 2378 gånger)

Insanity

Kattfälla
« skrivet: 20 apr-07 kl 14:28 »
Har en hankatt som är här och stryker, med största sannolikhet okastrerad och skygg är han.

Ingen i närheten känner till vem som äger honom och han verkar hemlös.

Jag har börjat ge honom mat, som han verkar äta av, men har funderat på att fånga in honom och få honom kastrerad (om det nu behövs), samt att erbjuda honom en stabil tillvaro hemma hos istället för att bara stryka omkring som en "vildkatt".

Vart får man tag på en kattfälla?
Har hästar, hundar, katter, höns och kaniner.

Hjälp ett djur! http://www.livlinan.be

samsam1

• -
Re:Kattfälla
« Svar #1 skrivet: 20 apr-07 kl 20:12 »
Hej. Kontakta komunjägeren i din komun så tror jag att han kan hjälpa dig med lån av fälla.
MVH
samsam1
Bättre att vara ute på hal isoch ha det glatt, än att gå i lera och sörja.
Vi har en Drevrar två Dansk-svensk gårdshund fyra honkattor. Vätmlänska skogsfår och pälsfår.

Rödskägg

• Småland
« Svar #2 skrivet: 22 apr-07 kl 10:29 »
Grävlingsfälla bör fungera
"Varje generation skrattar åt gamla moden, men följer rättroget de nya"

Henry David Thoreau

Norrgårds Anna

« Svar #3 skrivet: 23 apr-07 kl 19:34 »
Kom ihåg att hålla koll på fällan. Dom stackars katterna brukar få panik när dom blir infångade. Lycka till!  ;)

Rosten

• Närke
« Svar #4 skrivet: 25 apr-07 kl 09:49 »
Jag använder en grävlingfälla med trampgiller.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1600 gäster, 2 användare
Berberis, Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser