Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Mini-kollektiv på landet med möjlighet till odling och lantbruksdjur.  (läst 2158 gånger)

Svintosthlm

• Gäst
Västergötland Mini-kollektiv på landet med möjlighet till odling och lantbruksdjur.
« skrivet: 07 maj-16 kl 17:35 »
Jag hyr ett hus på landet. Huset ligger i Norra Skaraborg och Töreboda kommun.

Här finns just nu plats för en till med intresse för självhushållande odling.
Det finns även plats för lite olika djur. dock ej häst. Får nöt och andra djur går bra.
Kön och ålder är för mig inte så viktigt på den som vill flytta in.
Så småningom kommer det till mer rum och då kan fler flytta hit.

Låter det intressant eller vill du veta mer skriv skriv några rader i PM om dig själv och hur jag kontaktar dig.

GreenHouse

• Bohuslän
Hej, det låter intressant! Jag längtar efter att få komma ut på landet och börja bli lite självförsörjande och även kanske sälja lite. Jag vill gärna hitta någon att samarbeta med eftersom jag kommer vara ute på praktik vissa veckor (går en lantbruksutbildning på distans). Intresserad av både djur och odlingar! Du kan nå mig på 0727-150535 eller kramsrof(at)fripost.org. Vänliga hälsningar, Anna

Sander

• Gäst
Hey Hey,

How are you?

My name is Sander and I'm 29 years old, I've been backpacking for the last 4,5 years and I'm looking for places to stay and work in Sweden, I was originally from The Netherlands. I've been travelling since November 2011 and so far have been in New Zealand, Australia, Canada, Parts of Asia and South America.

I'm currently in Sweden and are looking for a place to farm. I'm a experienced gardener and want to grow food organically. Did you find someone or is this still available?

I want to live in Sweden for a couple of years and farm here until I can afford my own land. Looking for positive people to be around and to have a good time growing some crops.

Please contact me if you are interested, babalski@gmail.com!

Groetjes,
Sander

Eriksdotter

• Västergötland
Hej,

det går inte att skicka pm till dig för du har ju skrivit inlägget som gäst. Har inte lust att lägga upp min mailadress här. Kan jag kontakta dig på nåt annat sätt?

Adeodatus

• Skåne
Hejsan!
Mitt namn är Benjamin Esterdotter och jag bor för tillfället i Malmö. Jag kommer i slutet av november fortsätta studera på trähantverksprogrammet via Göteborgs universitet i Mariestad, och jag letar nu boende till först och främst vintern och vårterminen. Med tanke på mina studier blir det svårt att delta i heltidsodling, men jag skulle tycka att det vore väldigt roligt att bidra med det jag kan på kvällar och helger! Jag vill helst kunna pendla till skolan med cykel, och har därför runt 2 mil som maxgräns. Om du tycker det låter intressant får du gärna maila mig på benjamin.esterdotter@riseup.net, eller ringa mig på 0702498704.
Ha det fint!
Hälsningar Benjamin

karin.marie.neman

• -
Hej! Om ämnet fortfarande är aktuellt är jag en 33-årig kvinna med 2 katter som nu bor i hus nära Norrkvarn Töreboda kommun.
Pga av ett väldigt turbulent uppbrott mellan ägarna till gården blir jag troligtvis tvungen att flytta inom det snaraste.
Jag är intresserad av odling o har odlat lite i flera år nu. Även intresserad av djur o självhushållning i allmänhet.
Du får gärna kontakta mej på 0768-730448 mvh Marie

Dela detta:

* Inloggade just nu

257 gäster, 5 användare
carlos, Dot, hofboss, Adels, nifa

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser