Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nytillskott i familjen!  (läst 985 gånger)

tessiem

  • Inlägg: 693
Nytillskott i familjen!
« skrivet: 20 apr-07 kl 07:04 »
Av tre små underbara ällingar nu på morgonen..  :-*

Åhhh vad kul det här är.. problemet är att jag känner mig osäker på allt då jag är ny.
Nu får de iaf vara kvar i kläckaren & torka..rätt?
Sen ska det bo i kaninbur utanför sovrummet med lampa. Men vad vill de äta?
Efter tre veckor klarar de sig utan lampa?

tessiem

  • Inlägg: 693
Re:Nytillskott i familjen!
« Svar #1 skrivet: 20 apr-07 kl 11:48 »
Ngn som vet vad de ska äta? Har inga böcker om ankskötsel..tyvärr...

Anna

  • Inlägg: 850
    • -
Re:Nytillskott i familjen!
« Svar #2 skrivet: 20 apr-07 kl 12:18 »
Vi hade ankor när jag växte upp. Minns det som att de åt torrfoder rpecis som hönsen och matrester.
Det viktigaste med ankungar som kläcks i maskin är att inte låta dem bada för tidigt. De blir inte naturligt infettade av ankmamman och blir därför blöta, kalla och kan dö av det. Ge dem vatten att dricka ur nå't de inte kan hoppa ner i. Jag vet inte hur det är med att sluta med lampa. Det beror väl på hur varmt det är där man har dem. Annars är det väl som med kycklingar; ma höjer lampan eftersom och kollar om de verkar kura ihop sej under den eller lägger sej utanför den. Det visar ju tydligt om de fryser eller vill ha mindre av lampvärmen.
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

283 gäster, 1 användare
skogaliten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser