Ja, det är mera en fråga om att stänga UT än att stänga IN!

Ojojoj vad många minnen du framkallade hos mig genom din beskrivning! Vilka kaosartade situationer man har hamnat i under årens lopp ...
Mina gillade "korsord för getter", men skräptanten rapporterar att hennes skyddslilngar vägrar acceptera sådant. Du kan prova: Gärna flera bunkar, så tar det längre tid. Om du lägger gräs eller hö i botten och en hög med säd eller pelletar ovanpå, så ramlar godiset ner mellan stråna och geten tvingas koncentrera sig på att leta efter det göttaste, och du får mera tid på dig med mjölkningen. Om både geten och du är nybörjare, så måste det få ta tid! 5 - 10 cm långa bitar brukade jag klippa gräset i, så fungerade det bäst för mig - och mina getter.
Runt om hade jag en stadig box med en grind som getterna faktiskt inte kunde öppna utifrån. Jag var noga med att det var jag som bestämde i vilken ordning de fick komma in, för jag hade läst att det var bäst att mjölka de yngsta först, IFALL någon hade en "tyst" juverinflammation.
Det ska bli spännande att läsa hur det går i fortsättningen!
Förresten - visst finns det här på forumet flera beskrivningar med foton och allt på hur fungerande mjölkpallar och dito boxar har byggts? Vem hittar bland gamla trådar?