Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  34årig man söker kärlek på riktigt  (läst 1468 gånger)

TW

• Finland
34årig man söker kärlek på riktigt
« skrivet: 14 apr-16 kl 22:46 »
Varför skall det vara så svårt att hitta någon som verkligen vill ha kärlek på riktigt?
Jag är en man på 34 år som har varit singel länge. Träffat många kvinnor men de flesta har tydligen dejtat bara för detandets egen skull eller så har vi haft för olika uppfattningar om vad kärlek innebär för att det skulle kunna bli till någonting.

Kärlek behöver inte vara svårt om man verkligen tycker om och bryr sig om och respekterat varandra.  Jag tror att lycka är någonting man skapar tillsammans genom att bry sig om varandra och göra sitt bästa.  Kramar är viktigt för mig så jag hoppas du också uppskattar kramar. Att ta hand om varandra och bry sig om varandra är också viktigt. Att kunna hjälpas åt och sträva mot gemensamma mål.

Jag lever efter principen att ha äkta människorelationer.  Äkta kärlek.  Äkta vänner.  Äkta ovänner. 

Mitt liv ser inte ut så som det förväntas i dejtingvärlden.  Inga depressioner och inga missbruk och ingen överskuldsättning och inga mindervärdeskomplex.  Inget perfekt glansbildsliv och ingen stor förmögenhet och ingen toppenkarriär och inga resor runt jorden.

Jag lever enligt principen att alltid göra det bästa av situationen vad som än händer.  Med företagsamhet och framåtanda når man långt.  Problem löser man tillsammans och så delar man tillfredsställelsen.

Jag brukar arbeta som renoveringstimmerman och finsnickare  i egen regi.  Är mycket nära målet att tillfriskna från en arbetsskada.  Det krävde 2 års intensiv sjukgymnatik men snart blir det att börja arbeta igen.

Drömmen är ett litet hus på landet med äppelträd och potatisland och snickarverkstad och kanske djur. Delvis självförsörjning där man kombinerar egen produktion med mer eller mindre lönearbete i den balansen som passar bäst just då. Den drömmen vill jag gärna genomföra tillsammans med någon likasinnad.  Att bo i lägenhet är otänkbart.  Om man bor på en plats där man trivs behöver man inte resa bort för att njuta.
Jag tror att drömmar är till för att genomföras i verkligheten. Inte bara som verklighetsflykt.

Jag är väldigt ärlig och rättfram och så har jag dåligt minne.  Du ser väl sambandet;- )
Mina vänner säger att jag är snäll och omtänksam och stabil.  Landar på fötterna vad som än händer.

Söker kärlek...... på allvar!

Hoppas du finns
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

luftballong

• Östergötland
SV: 34årig man söker kärlek på riktigt
« Svar #1 skrivet: 15 apr-16 kl 00:30 »
Synd med avståndet .... annars låter det som om vi har gemensamma värderingar, som ger förutsättningar för att kunna bygga vidare på något.

Lycka till!

TW

• Finland
« Svar #2 skrivet: 15 apr-16 kl 17:16 »
Ja jag har flera gånger lagt märke till dina inlägg på forumet.... och vi har en del gemensamt. Synd med avståndet.....som sagt.....
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

stewann

• Värmland
« Svar #3 skrivet: 16 apr-16 kl 11:14 »
Hej TW
Känner mig igen i det du skrev. Tro att vi både är kanske för bra och för enkelt för den här samhället. Hur svårt kan det vara att hitta äkta kärleken? Verkar vara svårare än jag tro. Men med tålamod och öppen sinne finns hon när du inte räknar med det. Lycka till :-)

Sander

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 20 apr-16 kl 18:07 »
Tw and Hot Air Balloon, Love transcends all boundaries you should go on a date.

What do you need to make it happen?

*I'm just a random guy reading your add but I feel if you both feel that you have something in common you should make something of it! Finland and Sweden is not that far away, you can be with each other in less then 5 hours, its probably worth it, if only for the adventure :)..
« Senast ändrad: 20 apr-16 kl 18:29 av Sander »

hazybabe

• Skotska tjej förälskade i sverige.
    • Södermanland
« Svar #5 skrivet: 21 apr-16 kl 02:10 »
Jag tycker ni ska träffas! 2004 träffa jag min älskade i Sverige,  efter några timmar tillsammans var jag på väg hem till Skottland och han till fast landet (vi träffades på Gotland).  Det tåg 6 månader innan vi sågs igen men många mail och telefon samtal kände jag att den natt hade jag funnit mitt soul mate.  "Love really does transcend all boundaries".

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Livet är Kärlek. Frågan är om du är värd mitt kärlek och en del av mitt liv?

luftballong

• Östergötland
« Svar #6 skrivet: 25 apr-16 kl 22:00 »
Sander och Hazybabe!

Ni kanske har rätt. / Maybe you are right. :)

Sander

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 08 maj-16 kl 15:59 »
Sander och Hazybabe!

Ni kanske har rätt. / Maybe you are right. :)

Pff maybe! OK so you are going to ask for his address then? And his phone nr and facebook? Remeber no kissing on the first date!

Dela detta:

* Inloggade just nu

250 gäster, 8 användare (1 dolda)
redkite, Milla71, karsan, lommeland, Torparsjäl, dr.blom, Bokesliden

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser