Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Småland Blommeägg + blandning blomme/dv.wyandotte ev silkes! kronoberg  (läst 1444 gånger)

Nettan92

• Ta vara på livet!
    • Småland
Småland Blommeägg + blandning blomme/dv.wyandotte ev silkes! kronoberg
« skrivet: 08 apr-16 kl 10:28 »
Hej!
Nu har hönsen äntligen fått full fart på äggläggningen :) Jag har lite avlelsägg till salu av raserna:

# Skånsk blommehöns, ev blandad med silkes men det är väldigt liten risk/chans!! Ca 5-10%.
Så eftersom att jag inte kan garantera renrasighet på äggen så säljer jag dom för 15:-/st.

# Dv. Wyandotte/blomme och ev. Silkes 15:-/st
-  man ser om något ägg är blandad med silkes för att kycklingarna får 2 sporrar istället för en och sen får dom mörka fötter☺

Kan hämtas på plats men jag kan även skicka dom på posten. Jag tar 150:- för frakten. Jag packar äggen väl men ansvarar ej för postenshantering!
Hör gärna av dig!

Med vänliga hälsningar!
Annette 073-8351275
Mail: annettebengtsson.doris@gmail.com
😊😊

Nettan92

• Ta vara på livet!
    • Småland
Jag har kollat befruktningen idag på mina ägg och den var 18/18 st befruktade ägg☺ 
Hej!
Nu har hönsen äntligen fått full fart på äggläggningen :) Jag har lite avlelsägg till salu av raserna:

# Skånsk blommehöns, ev blandad med silkes men det är väldigt liten risk/chans!! Ca 5-10%.
Så eftersom att jag inte kan garantera renrasighet på äggen så säljer jag dom för 15:-/st.

# Dv. Wyandotte/blomme och ev. Silkes 15:-/st
-  man ser om något ägg är blandad med silkes för att kycklingarna får 2 sporrar istället för en och sen får dom mörka fötter☺

Kan hämtas på plats men jag kan även skicka dom på posten. Jag tar 150:- för frakten. Jag packar äggen väl men ansvarar ej för postenshantering!
Hör gärna av dig!

Med vänliga hälsningar!
Annette 073-8351275
Mail: annettebengtsson.doris@gmail.com
😊😊

flashing22

• Småland
Hej, vad har du för färg på dina Blommehöns??

Hälsningar Helen
Bor på landet vid havet,Ostkusten, lever tillsammans med mina Brahma-höns, 2 katt-tjejer, en halvperser och en Bengal, och så en händig sambo!!

Nettan92

• Ta vara på livet!
    • Småland
Hej! Dom flesta är svart/vita men sen har jag några svart/vit/bruna med☺ om du fortfarande är intresseead så skicka gärna sms istället☺ quoteauthor=flashing22 link=topic=181525.msg1699907#msg1699907 date=1461428999]
Hej, vad har du för färg på dina Blommehöns??

Hälsningar Helen
[/quote]
😊😊

Dela detta:

* Inloggade just nu

153 gäster, 10 användare
Klasb, javill, lasseis, ärt, Be, carlos, Pihl, FettLack, helenatoss@msn.com, DennisCA

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser